شناسهٔ خبر: 111729 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن:

اراضی ملی قابل واگذاری و مستعد در شهرستان خوی احصا می‌شود 

دکتر حمزه لو معاون وزیر و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: اراضی ملی که در سال‌های گذشته با کاربری مسکونی واگذار شده اما ساخت و ساز نشده جهت حمایت از اجرای نهضت ملی مسکن و صیانت از حقوق عمومی بازپس‌گیری می‌شود. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی) علیرضا فخاری در جلسه بررسی مسائل و فرایندها شناسایی اراضی مستعد اجرای نهضت ملی مسکن شهرستان خوی بیان کرد: با توجه به اینکه استفاده از تمامی فرصت‌های تأمین زمین جهت تحقق قانون جهش تولید مسکن خط‌مشی سازمان تعیین شده باید اراضی بلااستفاده وارد چرخه اجرای نهضت ملی مسکن شود. 

 فخاری با اشاره به اراضی اطراف شهر خوی که سالهاست کشاورزان در این اراضی مشغول فعالیت هستند، گفت: نحوه استفاده از این اراضی توسط کارشناسان بررسی می‌شود تا حقوق عامه مردم حفظ گردد و حق کسی ضایع نگردد. 

 وی با بیان اینکه پیگیر حل مسائل مربوط به اراضی تصرف شده ملی در داخل حریم شهر خوی هستیم، ادامه داد: تثبیت مالکیت این اراضی باید اتفاق بیفتد تا از سوءاستفاده برخی اشخاص جلوگیری شود. 

 مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با اشاره به سهمیه ۱۶ هزار و ۵۰۰  واحدی شهرستان خوی از طرح نهضت ملی، گفت: بیش از ۱۶ هزار تفر ثبت‌نامی داشتیم که ٣ هزار نفر واجد شرایط  هستند و  زیرساخت‌های لازم برای ساخت مسکن این افراد تأمین شده است. 

 سیدمحسن حمزه‌لو بیان کرد: تأمین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان خوی انجام شده و محدودیتی از نظر واگذاری زمین وجود ندارد. 

 وی با اشاره مسئله صاحبان ٧ هزار هکتار از روستای گردشگری پره خوی، بیان کرد: این اراضی داخل محدوده است و بنا به اعلام اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان جزو اراضی ملی هستند که تصرف شده و تدابیر لازم برای رفع مشکلات این بخش نیز سنجیده شده است. 

 وی بیان کرد: اراضی ۱۸ هزار هکتاری ملی داخل شهر نیز تعیین تکلیف شده و برنامه جامعی جهت استفاده بهینه از این اراضی در حال تدوین است. 

 در ادامه جلسه تعدادی از اعضای تعاونی‌های مسکن شهرستان خوی به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند و راهکارهای لازم برای این مسائل مطرح شد.