شناسهٔ خبر: 111767 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در یک ماه گذشته

بیش از ۶۰ هزار تخلف عبور و مرور در راه های استان قزوین ثبت شد

افزایش 70 درصدی حجم ترددها معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از ثبت ۶۰ هزار و ۷۱۷ تخلف عبور و مرور در راه های این استان در یک ماه گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، امیر علی‌پور گفت: این تعداد تخلف از طریق ۴۰ دوربین ثبت تخلف نصب شده در  راه های استان به ثبت رسیده است.

وی اضافه کرد:بر اساس آمار استخراجی از ۶۳ دستگاه ترددشمار مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای استان در این بازه زمانی ورود و خروج ۲۹ میلیون و ۷۸۱ هزار و ۵۴۷ دستگاه وسیله نقلیه در راه های این استان ثبت شده است.

علی‌پور همچنین به آماری از ثبت تخلفات اضافه تناژ با سامانه توزین در حین حرکت اشاره کرد و گفت:این سامانه در مدت یک ماه گذشته ۱۰ هزار و ۹۹۳ تن تخلف حمل بار بیش از ظرفیت مجاز را ثبت کرده است.

وی گفت:نحوه کار و ثبت تخلفات با سامانه WIM به این شکل است که با حرکت خودروی سنگین در مسیری که جهت توزین در حاشیه جاده اصلی پیش بینی شده عملیات توزین انجام می‌شود و تشخیص دهنده های این سامانه به طور خودکار تخلف را به ثبت می‌رسانند.

علی‌پور در ادامه از رسیدگی به ۱۵ پرونده در کمیته مکان‌یابی مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی در استان خبر داد و گفت: در این مدت همچنین ۳ موافقت اصولی احداث مجتمع ها تمدید و یک مورد نیز لغو شد.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در ادامه به ارایه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در حوزه راه‌های روستایی اشاره کرد و افزود:در خرداد امسال ۳.۴ کیلومتر راه روستایی بهسازی و ۵.۹ کیلومتر راه روستایی آسفالت شده است.