شناسهٔ خبر: 11179 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

طوفان گرد و خاک در زابل/ ورود سامانه بارشی از دوشنبه به کشور/ پدیده گرد و خاک در ایلام، خوزستان و بوشهر

باران کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بارانی بودن مناطق شمالی کشور از ورود سامانه بارشی در اواسط هفته و بارانی شدن اکثر مناطق خبر داد.

فریبا گودرزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح وضعیت جوی کشور برای امروز و روزهای آتی گفت: طی امروز و فردا در سواحل دریای خزر بارش باران، رعد و برق و وزش باد ادامه خواهد داشت. همچنین در ارتفاعات البرز شرقی، شمال آذربایجان‌شرقی و غربی نیز در بعد از ظهر و اوایل شب، بارش پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی شده است که طی این مدت در ارتفاعات هرمزگان، کرمان و فارس هم در ساعات بعداز ظهر رشد ابر همراه با رعد و برق را خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: طی سه روز آینده، در شرق، شمال شرق و جنوب شرق کشور به سبب وزش باد به نسبت شدید در پاره‌ای از نقاط گرد و خاک ایجاد خواهد شد که می‌تواند در برخی از مناطق به ویژه زابل طوفان گرد و خاک خواهد بود. همچنین طی این مدت پدیده گرد و خاک در استان‌های ایلام، خوزستان و بوشهر نیز پیش‌بینی می‌شود.

گودرزی ادامه داد: فردا با ورود سامانه بارشی از غرب به شمال غرب کشور، رگبار و رعد و برق و وزش باد در شمال، شمال‌غرب و غرب کشور پیش‌بینی شده است که طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در گستره مناطق ذکر شده بارش در مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز و به تدریج به شمال‌شرق کشور نیز کشیده خواهد شد.

به گفته وی، آسمان تهران امروز کمی ابری است که در بعداز ظهر افزایش و رشد ابر را در ارتفاعات خواهیم داشت. بیشینه دمای هوای تهران برای امروز و فردا ۳۲ درجه سانتیگراد خواهد بود. کمینه دمای هوای امروز صبح تهران ۲۱ درجه سانتیگراد خواهد بود. /

برچسب‌ها:

نظر شما