شناسهٔ خبر: 111791 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید عالیشهر در استان بوشهر اعلام کرد؛

قرارداد ساخت ۳۶۶۵ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید عالیشهر منعقد می‌شود

عالیشهر مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید عالیشهر اعلام کرد: قرارداد ساخت ۳۶۶۵ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید عالیشهر آماده است و طی هفته جاری منعقد می‌شود.

جهانبخش تل اشکی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید عالیشهر در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره آخرین وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در عالیشهر در استان بوشهر، گفت: میزان ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن در عالیشهر ۱۶ هزار و ۹۲۰ مورد بوده که پس از پالایش اولیه ۴۰۰۶ نفر حائز شرایط تشخیص داده شدند و ۳۸۱۱ نفر هم تائید نهایی شدند که از این تعداد ۳۷۰۴ نفر افتتاح حساب را انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه تعداد پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر جدید عالیشهر ۳۴۵۰ واحد مسکونی است، افزود: تعداد متقاضیان موثر طرح هم، یعنی کسانی که واریز وجه اولیه ۴۰ میلیون تومانی را انجام داده‌اند، ۱۵۶۱ نفر است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید عالیشهر درباره آمار مذکور در شهر نایبند هم عنوان کرد: تعداد ثبت‌نامی‌های ما در طرح نهضت ملی مسکن در نایبند و چاه ‌مبارک ۱۵۷۰ نفر بوده است که از این تعداد ۳۸۵ نفر حائز شرایط تشخیص داده شدند و ۳۵۳ نفر هم تائید نهایی شدند که از این تعداد ۲۴۱ متقاضی افتتاح حساب خود را انجام داده‌اند.

تل‌اشکی اضافه کرد: با بنیاد مسکن تفاهمنامه ساخت ۲۴۰ واحد مسکونی را منعقد کرده بودیم که بنیاد با توجه به اینکه به لحاظ نیروی انسانی در این منطقه با مشکل روبه‌رو شده بود، اعلام انصراف داد و ما هم که قبلا برای ساخت ۳۵۰ واحد مسکونی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) توافق کرده بودیم، ساخت این تعداد واحد مسکونی را هم به این قرارگاه واگذار کردیم و در مجموع کار ساخت و تحویل ۷۹۰ واحد مسکونی را بر عهده گرفته است و قرار بر این است که در این هفته قرارداد آن منعقد شود.

وی با اشاره به فاصله ۲۳ کیلومتری شهر جدید عالیشهر از بوشهر، گفت: کل سهمیه شهر عالیشهر در طرح نهضت ملی مسکن ۶۰۰۰ واحد است و چون زمین مناسب برای اجرای طرح در بوشهر و خارک وجود نداشت، سهمیه آنها هم در عالیشهر اجرایی می‌شود و خوشبختانه زمین به اندازه کافی برای اجرای طرح وجود دارد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید عالیشهر با اشاره به پائین بودن قیمت ساخت مسکن در این شهر، از عدم تمایل بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن در آن سخن گفت و یادآور شد: به همین خاطر حدود ۷۵۰ واحد را بنیاد مسکن می‌سازد و ۲۶۳۵ واحد را هم شرکت رسا می‌سازد. در مجموع هم‌اکنون قرارداد ساخت ۳۶۶۵ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید عالیشهر آماده است و طی هفته جاری منعقد می‌شود.