شناسهٔ خبر: 111800 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

وقوع طوفان شن در زابل/ دمای هوای امروز تهران به ۴۱ درجه می‌رسد

طوفان شن کارشناس سازمان هواشناسی وزش باد شدید و طوفان شن را برای بخش‌هایی از شرق کشور به ویژه منطقه زابل طی بعد از ظهر چهارشنبه تا روز جمعه پیش‌بینی کرد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آخرین وضعیت آب و هوایی کشور را برای امروز سه‌شنبه هفتم تیرماه و روزهای آتی تشریح کرد.

رفیعی خاطر نشان کرد: طی سه روز آینده در مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان،‌ ارتفاعات جنوبی کرمان و شرق هرمزگان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعدو برق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد و در سایر مناطق کشور جوی نسبتا آرام برقرار است.

وی افزود: از امروز تا روز شنبه در مناطقی از شرق، شمال شرق و مرکز کشور پدیده غالب وزش باد شدید موقت و خیزش گرد و خاک خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد:‌ از بعد از ظهر چهارشنبه تا روز جمعه بخش‌هایی از شرق کشور به ویژه منطقه زابل طوفان شن و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود که کاهش کیفیت هوا و دید افقی را به همراه دارد.

رفیعی از خیزش گردوخاک طی سه روز آینده خبر داد و گفت: با توجه به انتقال گردوخاک از عراق به نوار غربی و بخش‌هایی از جنوب کشور، این مناطق غبار آلود خواهند شد و این شرایط در روزهای جمعه و شنبه برای بخش‌هایی از شمال غرب کشور به وقوع خواهد پیوست.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی طی سه روز آینده بخش‌هایی از جنوب غرب و جنوب کشور با افزایش سرعت وزش باد در مناطق مختلف و خیزش گردو خاک همراه خواهد شد.

وی درباره شرایط دمایی کشور نیز اظهار کرد: از امروز تا اوایل هفته آینده در بیشتر مناطق کشور ماندگاری هوای گرم را شاهد خواهیم بود.

رفیعی افزود: از فردا چهارشنبه تا روز شنبه دریای خزر مواج و متلاطم می‌شود و آب‌های جنوبی کشور به ویژه شرق دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل سیستان و بلوچستان افزایش ارتفاع موج در مناطق دور از ساحل به ۳ متر هم خواهد رسید و مخاطراتی را به همراه دارد که صیادان و فعالان دریایی باید به آن توجه لازم را داشته باشند.

کارشناس سازمان هواشناسی آسمان امروز تهران را صاف اعلام کرد و گفت: در بعدازظهر امروز احتمال وزش باید شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: بیشینه دمای امروز تهران با دو درجه افزایش نسبت به روز گذشته به ۴۱ درجه خواهد رسید و کمینه دما هم به ۲۷ درجه بالای صفر می‌رسد.