شناسهٔ خبر: 111810 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

فرمانده نیروی دریایی سپاه:

شناورهای مورد نیاز نیروی دریایی سپاه در داخل ساخته می‌شود/ ایران جزایر راهبردی در خلیج فارس دارد

علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: شناورهای مورد نیاز نیروی دریایی سپاه در داخل کشور ساخته می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا تنگسیری در مراسم روز جهانی دریانورد با اشاره به توقیف دو نفتکش ایرانی در آب‌های خلیج فارس توسط نیروی دریایی سپاه، تصریح کرد: پیش از این یونانی‌ها نفتکش ما را به سواحل این کشور بردند و نفت آن را خالی کردند و با پررویی دادگاه حکم به توقیف آن داد.

وی با اشاره به حمایت و پشتیبانی رهبر معظم انقلاب از توقیف نفتکش آنها در آب‌های خلیج فارس، افزود: در یک زمان و یک لحظه اما در دو جغرافیای متفاوت در شرایط نامساعد جوی دو نفتکش یونان را در هرمزگان و بوشهر توقیف کردیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه، ایران را کشوری ذوالبحر عنوان کرد و افزود: ما جزایر راهبردی در خلیج فارس داریم که مانند ناو هواپیمابر غرق نشدنی هستند.

وی دیگر عامل اقتدار نیروی دریایی سپاه را دانش بنیان بودن اقتصاد دریایی دانست و گفت: قایق‌های پرسرعت سپاه امروز در داخل ساخته می‌شوند؛ در این میان دو فروند نفتکش تولید داخل به ونزوئلا تحویل داده شد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، سردار تنگسیری خاطرنشان کرد: امروز در تنگه هرمز و به عنوان نمایندگان مردم هر شناوری تردد می‌کند از آنها سوال می‌کنیم و آنها پاسخ می‌دهند؛ مجبور هستن جواب بدهند چون آبراهه ورودی و خروجی در اختیار ما است.