شناسهٔ خبر: 111880 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد؛

پایان تعمیر ۲ اسکله فلزی در بندر شهید حقانی/ ۲ اسکله دیگر بنادر هرمزگان در حال تعمیر/ برنامه‌ریزی برای انجام تعمیرات اساسی روی ۱۱ اسکله بنادر استان تا پایان سال

اسکله معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از اتمام تعمیرات اساسی روی ۲ اسکله فلزی بندر شهید حقانی خبر داد و با بیان اینکه ۲ اسکله دیگر در بنادر هرمزگان در حال تعمیر است، از برنامه‌ریزی برای انجام تعمیرات اساسی روی ۱۱ اسکله بنادر استان تا پایان سال جاری خبر داد.

محمدرضا پوررجبی معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گفت: با توجه به قرار گرفتن پایه‌ها و ادوات اسکله‌ها در آب، هر ۲.۵ تا ۴ سال ما آنها را با جرثقیل می‌آوریم بالا و پس از ضخامت‌سنجی و بررسی‌های دیگر فنی، تعمیرات اساسی مورد نیاز را روی آنها انجام می‌دهیم و پس از رنگ‌آمیزی مجددا در محل‌های مورد نظر نصب می‌شوند.

وی با بیان اینکه تقریبا از ۱۵ سال قبل، ساخت و نصب اسکله‌های فولادی شناور زیر نظر موسسه رده‌بندی در بندر مسافری شهید حقانی آغاز شده است و در سایر بنادر استان از جمله بنادر شهید ذاکری، هرمز، لارک، هنگام، تیام و ... نیز همچنان ادامه دارد، افزود: با توجه به اینکه در ایام عید میزان استفاده از اسکله‌ها به جهت حضور مسافران و گردشگران بیشتر است، ما دو اسکله را در بندر شهید حقانی تعمیر کردیم و دو اسکله دیگر را هم باز کرده‌ایم که در حال انجام کار تعمیرات روی آنها هستیم. برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تا پایان سال ۱۱ فروند از اسکله‌های فولادی مستقر در بنادر استان را تعمیر و نوسازی کنیم.

پوررجبی اضافه کرد: با توجه به تعدد اسکله‌ها از غرب تا شرق استان هرمزگان، امکان جابه‌جایی و حمل همه آنها هم به لحاظ صرف هزینه و هم زمان انجام کار، وجود ندارد و لذا برخی از اسکله‌ها در محل تعمیر می‌شوند. اما تمامی مراحل ساخت و تعمیر اسکله‌ها از تولید ورق دریایی گرفته تا سایر موارد در داخل کشور انجام می‌شود.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه تاکنون ۶۰ فروند از این شناورها به دست متخصصان کشورمان بومی‌سازی شده است، گفت: به منظور بازدید بدنه زیرآبی و سازه، اسکله‌های فلزی شناور هر پنج سال یک بار از آب‌گیری و تعمیرات زیرآبی آنها انجام و گواهینامه‌های یاد شده تمدید می‌شود.