شناسهٔ خبر: 111992 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

آخرین وضعیت از اعزام حجاج ۱۴۰۱؛

برقراری ۵ پرواز برای اعزام حجاج بیت الله الحرام از ۳ ایستگاه پروازی به جده / تعداد پروازهای حج امشب به ۱۴۹ فروند خواهد رسید

عملیات حج ۱۴۰۱در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) برنامه پروازهای عملیات رفت حجاج در دهم تیرماه، از سه فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)، فرودگاه شهید باکری و شهدای گرگان با ۵ پرواز به جده برقرار می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز جمعه مصادف با اول ذی الحجه و دهم تیرماه ۱۴۰۱ برای اعزام زائران بیت الله الحرام دو پرواز از استان گلستان ،دو  پرواز از استان آذربایجان غربی و یک پرواز از استان تهران، برنامه‌ریزی شده است.

براساس برنامه اعلام شده در این روز عملیات حج، زائران بیت الله الحرام با دو پرواز از فرودگاه بین المللی شهدای گرگان عازم می شوند. اولین گروه ازحجاج در ساعت ۴ و ۳۵ دقیقه بامداد به شماره پرواز ۱۸۷۰به سوی جده اعزام شد و پرواز دوم در ساعت ۱۴و ۴۰ دقیقه به شماره پرواز ۱۸۷۲ به جده برقرار خواهد شد.

اعزام حجاج استان آذربایجان غربی روز جمعه دهم تیرماه، با دو پرواز انجام خواهد شد. اولین گروه از حجاج در ساعت ۶و ۴۰ دقیقه صبح  امروز با پرواز شماره ۱۸۷۴ از فرودگاه بین المللی شهید باکری عازم جده شدند و گروه دوم عصر جمعه در ساعت۱۸و۱۵ دقیقه با پرواز ۱۸۷۶به جده عزیمت خواهند کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی «هما»؛ برای اعزام حجاج از فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) یک پرواز در نظر گرفته شده است که این پرواز در ساعت ۱۰و ۴۵ دقیقه صبح به شماره پرواز ۱۸۶۲ به سوی جده پرواز کرد.

گفتنی است در عملیات حج امسال قریب به ۴۰ هزار زائربیت الله الحرام از ۱۸ فرودگاه بین المللی در مدت ۲۰ روز عازم سرزمین وحی می شوند و بیشترین اعزام از فرودگاه‌های امام خمینی (ره)، مشهد، اصفهان، اهواز، یزد، گرگان و تبریز انجام می شود.