شناسهٔ خبر: 112031 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون امور عمرانی استانداری خبر داد:

حمایت از روستاییان در مسیر توسعه و تقویت زیر ساختهای زندگی روستایی

کارگروه امور زیربنایی معاون امور عمرانی استانداری با اشاره به تأکید استاندار بر مهاجرت معکوس روستاییان، حمایت از طرح های توسعه روستایی را از عوامل مهم گردش چرخهای اقتصادی استان مطرح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)، منوچهر فخری ،معاون امور استانداری کرمانشاه ،در دومین نشست کارگروه زیر بنایی ،توسعه روستایی،عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان به دبیری و میزبانی اداره کل راه و شهر سازی گفت: سیاست دولت سیزدهم در مسیر خدمت رسانی و فراهم نمودن شرایط رفاه بلند مدت جامعه ، حمایت از روستاییان در مسیر عملی نمودن طرحهای روستایی با اعلام نظر مثبت جهاد کشاورزی در جهت حفظ اراضی زراعی است.

وی تصریح کرد:بدون شک بر اساس مطالعات صورت گرفته ، تقویت ظرفیت و توسعه روستاها و حمایت از طرح های روستاییان ،نقش بسزایی در احیای بیش از بیش جمعیت روستایی ،مهاجرت معکوس و به تبع رشد اقتصادی و رفاه جامعه خواهد داشت.

گفتنی است در این نشست:علاوه بر موضوع توسعه زندگی روستایی ، ۱۹ مورد از طرح های سرمایه گذاری خارج ازمحدوده شهری و همچنین بررسی موارد شهری شامل تغییر کاربری،تفکیک و ... ۵ پرونده در شهرهای پاوه،صحنه،دینورو ریجاب در دستور کار قرار گرفت.