شناسهٔ خبر: 112043 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان خبر داد؛

فعالیت ۸۰ نیروی راهدار در پی وقوع زمین لرزه در هرمزگان/ بازگشایی مسیرهای مسدود به منظور تردد عوامل نیروهای امدادی

ادامه بازگشایی محور سخت گذر سرخ گزی - بختی توسط راهداران اکیپ رسالت سراوان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان از فعالیت ۸۰ نیروی راهدار در پی وقوع زمین لرزه در هرمزگان و بازگشایی مسیرهای مسدود به منظور تردد عوامل نیروهای امدادی خبر داد.

عباس شرفی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان در پی وقوع چندین زمین لرزه در این استان، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: امروز، یازدهم تیرماه، شاهد چندین فقره زلزله و پس‌لرزه‌های متعددی در این استان بودیم و روستای سایه‌خوش مرکز این زمین لرزه عنوان شد.

وی افزود:‌ در این راستا محور بندر خمیر به سمت بندر لنگه در دو نقطه آسیب دید؛ در محدوده روستای کنخ چهار دستگاه ابنیه فنی نشست کرد و در پل غار نیز شاهد ریزش تخته سنگ‌ها بودیم.

شرفی با بیان اینکه با اعزام عوامل راهداری تمامی تخته سنگ‌ها در جاده جابه‌جا شدند،‌ اظهار کرد: همچنین آسفالت مناطقی که افت کرده بودند نیز ترمیم شد و به صورت موقت تردد برای دستگاه‌های امدادی برقرار است تا بتوانند فعالیت خود را دنبال کنند. 

وی با تاکید براینکه در صورت فروکش زمین لرزه‌ها مسیرهای آسیب دیده ترمیم خواهد شد، گفت:‌ سه اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در محورها مستقر هستند. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان خاطرنشان کرد: قریب به ۸۰ نفر از راهداران به همراه ۳۰ دستگاه انواع ماشین آلات راهسازی در محورها مستقر و در حال خدمت‌رسانی هستند.

گفتنی است؛ بامداد امروز، شنبه، یازدهم تیرماه، چندین زمین لرزه ۶.۱ و ۵.۹ ریشتری شهرهای استان هرمزگان را لرزاند که این حادثه خسارات جانی و مالی را به همراه داشت.