شناسهٔ خبر: 112068 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد؛

ارتقای ایمنی جاده‌ها در آذربایجان شرقی/ جابه‌جایی بیش از ۹۳ میلیون تردد در سه ماهه ابتدایی سال جاری

راهدارمحوری آذربایجان شرقی.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان شرقی از ارتقای ایمنی جاده‌های استان به دنبال آغاز سفرهای تابستانی و جابه‌جایی بیش از ۹۳ میلیون تردد در سه ماهه ابتدایی سال جاری خبر داد.

اروجعلی علیزاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، این استان را یکی از استان‌های گردشگرپذیر خواند و گفت: بر اساس آماری که در دست داریم در سه ماهه ابتدایی سال جاری بیش از ۹۳ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در راستای ارائه خدمات جاده‌ای، ۱۴ اکیپ آسفالت‌ریزی در محورهای مواصلاتی استان را برعهده داشتند، عنوان کرد: در مجموع تا کنون ۱۵۰ هزارتن آسفالت استفاده شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان شرقی افزود: در بحث ایمن‌سازی جاده‌ها خط کشی محورها را در دستور کار قرار دادیم که بیش از ۲۵۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان خط کشی شده و ارتقاء ایمنی جاده‌ها از طریق نصب علائم افقی و عمودی را نیز در دستور کار قرار دادیم.

علیزاده با اشاره به فعالیت ۵۰ مجتمع خدماتی در محورها گفت: این مجتمع‌ها به همراه ۷۴ باب راهدارخانه به منظور خدمت‌رسانی به مسافران گرامی در طول محورها مستقر هستند.

وی از فعالیت ۶۰۰ نیروی راهدار با بیش از ۳۵۰ دستگاه سنگین و نیمه‌سنگین در راستای حذف نقاط پرحادثه و ایمن سازی جاده‌ها خبر داد و اظهار کرد: اگر هموطنان حین سفر در مسیر با مشکلی مواجه شدند، با سامانه ۱۴۱ تماس گیرند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در حوزه حمل و نقل خوشبختانه بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار مسافر از طریق ناوگان عمومی این استان جابه‌جا شده‌اند.

علیزاده با بیان اینکه در پایانه‌های مرزی همچون نوردوز و جلفا تردد مسافر در هر دو پایانه را شاهد هستیم، گفت: تردد مسافر بین کشورهای ایران، نخجوان و ارمنستان برقرار است و روزانه چهار دستگاه اتوبوس از قلمرو مرزی ایران به سمت ارمنستان و بالعکس تردد می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان شرقی از آمادگی کامل راهداری این استان به منظور میزبانی از مسافران تابستانی خبر داد و اظهار کرد: در طول محورهای مواصلاتی در جهت ارائه خدمات، تسهیل در سفرها و تردد اقدامات لازم را انجام خواهیم داد تا مسافران با معضلی مواجه نشوند.