شناسهٔ خبر: 112075 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی خبر داد:

۱۳ تیر ماه، پرواز مستقیم ارومیه - اربیل برقرار می شود

محمدعلی نائل قراملکی مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی گفت: ارتباط هوایی این استان با اربیل عراق از طریق فرودگاه شهید باکری ارومیه برقرار شده و نخستین پرواز نیز سیزدهم تیر سال جاری انجام می شود.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ محمد علی نائل قراملکی مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی گفت: ارتباط هوایی این استان با اربیل عراق از طریق فرودگاه شهید باکری ارومیه برقرار شده و نخستین پرواز نیز سیزدهم تیر سال جاری انجام می شود.

قراملکی اظهار کرد: در جریان سفر استاندار آذربایجان غربی به اقلیم کردستان عراق یکی از بندهای توافق نامه، برقراری پرواز مستقیم بین ارومیه - اربیل بود که این مهم با توجه به ظرفیت‌های بالای استان برای توسعه صنعت، تجارت و گردشگری، در اولویت قرار گرفت و عملیاتی شد.  

وی با بیان اینکه برقراری پرواز مستقیم فرودگاه ارومیه - اربیل یکی از مطالبات مردم استان آذربایجان غربی است عنوان کرد: با توجه به پیگیری‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته پروازهای فوق از ۱۳ تیر ماه سال جاری برقرار است.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی ادامه داد: این پروازها هر هفته در روزهای دوشنبه توسط شرکت هواپیمایی پویا انجام می‌شود و در ساعت ۱۰ از فرودگاه شهید باکری ارومیه به مقصد اربیل و پرواز برگشت نیز در همان روز ساعت ۱۲ ظهر از فرودگاه اربیل انجام خواهد شد.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها؛ قراملکی گفت: با راه‌اندازی این پرواز زمینه برای رشد و شکوفایی صنعت، تجارت و گردشگری و پل ارتباطی بین دو استان فراهم می‌شود و در صورت استقبال مردم آذربایجان‌غربی از پرواز فوق، تعداد پروازها افزایش خواهد یافت.