شناسهٔ خبر: 112087 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد؛

افزایش ۱۳ درصدی تردد روزانه بین استانی نسبت به سال گذشته/ پاسخگویی سامانه ۱۴۱ به بیش از ۱۴هزار تماس مردمی طی یک هفته

مازندران-تردد براساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، آمارها افزایش ۱۳ درصدی تردد روزانه بین استانی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد و در این مرکز طی یک هفته گذشته به ۱۴ هزار و ۴۰۰ تماس پاسخ داده شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس‌ اطلاعات سامانه­‌های هوشمند موجود در راه‌­های برون­شهری کشور، از سوم تا نهم تیر ماه سال ۱۴۰۱ متوسط تردد روزانه بین استانی برابر با یک میلیون و ۶۸۴ هزار و ۷۰۷ وسیله نقلیه بوده که بر اساس آمار، متوسط تردد روزانه بین استانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در بازه زمانی جمعه چهارم تا پنج‌شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۰، ۱۳ درصد افزایش داشته و نسبت به هفته گذشته در بازه زمانی جمعه ۲۷ خرداد تا پنج‌شنبه دوم تیر ۱۴۰۱، یک درصد افزایش داشته‌ است.

براساس این گزارش‌ تردد بین استانی وسایل نقلیه سبک از سوم تا نهم تیرماه با افزایش یک درصدی نسبت به هفته گذشته و افزایش ۱۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رو به رو شده است. همچنین در مجموع حدود ۹ میلیون و ۵۲۳ هزار پلاک یکتا (هر پلاک دوبار درنظر گرفته شده باشد) در محورهای مواصلاتی مشاهده شده، که مبدا تردد آن به صورت نمودار است. این خودروها عمدتا متعلق به استان‌های تهران و البرز با سهمی بیش از ۲۰ درصد و پس از آن متعلق به استان‌های فارس، مازندران، خراسان رضوی، اصفهان و آذربایجان شرقی است.

افزایش ۱۳ درصدی تردد روزانه بین استانی نسبت به سال گذشته/ پاسخگویی سامانه ۱۴۱ به بیش از ۱۴هزار تماس مردمی طی یک هفته

همچنین تردد ورود و خروج نسبت به سال گذشته در استان‌های‌ آذربایجان غربی ۱۲- درصد و آذربایجان شرقی ۳- درصد بیشترین کاهش و در استان‌های هرمزگان ۳۷ درصد، خوزستان ۳۴ درصد و ایلام ۲۷ درصد بیشترین افزایش را داشته است.

آمارها در خصوص تردد ورود و خروج نسبت به هفته گذشته اما در استان‌های خراسان شمالی ۶- درصد، خوزستان ۵- درصد، چهارمحال و بختیاری ۴- درصد و کرمان ۴- درصد بیشترین کاهش و در استان‌های‌ مازندران هشت درصد، قزوین چهار درصد، زنجان چهار درصد و البرز چهار درصد بیشترین افزایش را داشته است.

بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور،‌ مجموعاً در بازه زمانی سوم تا نهم تیرماه ۱۴۰۱، حدود ۱۵۰هزار تماس با تلفن گویا گرفته شده و به حدود ۱۴ هزار و ۴۰۰ تماس پاسخ داده شده است.