شناسهٔ خبر: 1121 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

آخوندی در جمع خبرنگاران خبر داد:

دستور توقف پروازهای 24 تا 5 صبح مهرآباد تا دو ماه آینده

وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با رسانه‌ها وزیر راه و شهرسازی گفت: در جهت افزایش رفاه اهالی اطراف فروگاه مهرآباد تاکید شده است طی دو ماه آینده پروازهای 24 تا 5 صبح این فرودگاه متوقف شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی 9 شهریور ماه بعد از افتتاح اپرون (پارکینگ هواپیما) شرقی فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در این اپرون امکان پارک 16 هواپیما ایجاد شده است که بدون سیستم‌های ماشین پوش بک با راهنمایی برج مراقبت می‌توانند پارک شوند، افزود: عملیات اجرایی بهسازی اپرون غربی نیز در حال اجرا است که امیدواریم طی سه ماه آینده افتتاح شود تا عملیات بهسازی اپرون‌های فرودگاه به اتمام برسد.

وی با تاکید بر اینکه اپرون شرقی فرودگاه مهرآباد با تکنولوژی‌های جدید بازسازی شده و برای مدت طولانی قابل استفاده است، گفت: بعد از اتمام بهسازی اپرون‌های فرودگاه، باند فرودگاه نیز بازسازی می‌شود و امیدواریم به تدریج مجموعه فرودگاه مهرآباد را ساماندهی کنیم.

وزیر راه و شهرسازی درباره انتقال پروازهای فرودگاه مهرآباد که در محاصره شهرک‌های مسکونی قرار دارد افزود: موضوع انتقال فرودگاه مهرآباد از حدود 40 سال پیش مطرح شده است.

وی با بیان اینکه موضوع انتقال فرودگاه و موضوع ساماندهی آن نیز بحث دیگری است، ادامه داد: فرآیند انتقال فرودگاه مهرآباد یک موضوع زمانبر است لذا ما ساماندهی این فرودگاه را در دستور کار قرار دادیم. در همین راستا و برای رفاه اهالی اطراف فروگاه مهرآباد دستور داده شد طی دو ماه آینده پروازهای 24 تا 5 صبح این فرودگاه متوقف شود.

آخوندی در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه در حال حاضر حدود 145 فروند هواپیما در ناوگان هوایی فعال است، گفت: در سال‌های آینده به 500 فروند هواپیما نیاز داریم که این ناوگان باید توسط بخش خصوصی تامین شود در همین زمینه به صندوق توسعه ملی اجازه داده شده تا به متقاضیان سرمایه گذاری در این بخش برای خرید هواپیما تسهیلات پرداخت کند./
 

برچسب‌ها:

نظر شما