شناسهٔ خبر: 112126 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خبر داد؛

آغاز ممیزی (ANS) خدمات ناوبری هوایی در فرودگاه بین المللی مهرآباد

بازدید سرزده رییس سازمان هواپیمایی کشوری از روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فرودگاه مهرآباد ممیزی ANS با هدف ارزیابی میزان انطباق سیستم های مدیریت، عملیات، زیرساخت، سیاست ها، برنامه ها، فرآیندها و دستورالعمل های ارائه خدمات ناوبری هوایی با مقررات ATM/ANS به منظور اعطای گواهینامه خدمات ناوبری هوایی در فرودگاه بین المللی مهرآباد آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی جلسه ممیزی گواهینامه خدمات ناوبری و هوایی فرودگاه بین المللی مهرآباد با حضور مرادی عضو هیات مدیره و راهبر فرودگاه بین المللی مهرآباد، شاکر مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری، داودی دانا مدیر ایمنی شرکت فرودگاه‌ها و نمایندگان سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه وناوبری هوای ایران و تیم ادیت کننده و مسئولان حوزه عملیات هوانوردی فرودگاه مهرآباد برگزار شد.

در این جلسه، شاکر با معرفی تیم ممیزی و نحوه اجرای آن گفت: نگاه سازمان هواپیمایی کشوری در ممیزی همیاری و همکاری برای بهبود شرایط موجود است.

وی فرصت ممیزی را ارزیابی انطباق با مقررات عنوان کرد و بر اهمیت میزان انطباق تاکید کرد.

در ادامه نیز داودی دانا مدیر ایمنی شرکت فرودگاه‌ها با بیان اینکه ممیزی باعث شناسایی نواقص احتمالی می شود، و به سلامت شرکت و سلامت مسافر و سایر ذی نفعان کمک می نماید، گفت: ممیزی فرودگاه بین المللی مهرآباد با توجه به شرایط ویژه این فرودگاه خاص و ویژه است و همه تلاش می کنیم تا از این ممیزی نتایج خوب برداشت کنیم.

ابراهیم مرادی عضو هیات مدیره و راهبر فرودگاه مهرآباد نیز با اشاره به اینکه مبنای عمل در این فرودگاه، تخصص است، گفت: با این نگاه در زمان پرمخاطره کرونا در دو بخش سخت افزاری شامل تجهیزات، ابنیه، سیمیلاتور و سیستم‌ها و نرم افزاری شامل آموزش، توافق‌نامه‌ها و تفاهم‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها در مهرآباد کارهای خوبی انجام ‌شد.

وی ادامه داد: فرودگاه مهرآباد بدلیل موقعیت خاص مکانی در پایتخت و دارا بودن روند جاری ترافیکی، برنامه‌ریزی برای انجام اقدامات توسعه یی آن بسیار دشوار است با این حال اقدامات تاثیرگذار در ایمنی و استاندارد سازی صنعت انجام شده است.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها؛ مرادی اظهار امیدواری کرد؛ با حضور ممیزان سازمان هواپیمایی کشوری در حوزه های مدیریت، مدیریت ایمنی، کنترل ترافیک هوایی، ارتباطات و ناوبری هوایی به نتایج خوب و تاثیرگذاری در صنعت فرودگاهی دست یابیم .