شناسهٔ خبر: 112180 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران مطرح کرد؛

تاکید بر آماده سازی ترمینال جدید فرودگاه بیرجند برای خدمت رسانی به پروازهای ورودی حجاج

فرودگاه بيرجند- سیدی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در بازدید از فرودگاه بیرجند بر آماده سازی هرچه بهتر ترمینال جدید جهت ارائه خدمت به پروازهای ورودی حجاج تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ حمیدرضا سیدی معاون وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در بازدید از فرودگاه بیرجند بر آماده سازی هرچه بهتر ترمینال جدید جهت ارائه خدمت به پروازهای ورودی حجاج تاکید کرد.

سیدی با حضور در فرودگاه شهید کاوه بیرجند از پروژه توسعه و بهسازی ترمینال و بخش های مختلف فرودگاه بیرجند بازدید و در جریان آخرین اقدامات صورت گرفته قرار گرفت.

در این بازدید که علی قاسم زاده عضو هیات مدیره، فرشید گلیج سرپرست معاون عملیات فرودگاهی، محمدرضا زحمتکشان مدیرکل عمران و توسعه فرودگاه ها حضور داشتند، سیدی بر تسریع در تکمیل پروژه های در حال اقدام و ارائه راهکار برای پیشرفت مناسب آن تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها ضمن بازدید از پروژه ها در جلسه کنترل پروژه توسعه و بهسازی ترمینال فرودگاه بیرجند که با حضور مدیرکل فرودگاه های استان، پیمانکار،  مشاور و ناظرین پروژه برگزار شد، شرکت کرد.

در این جلسه، پیمانکار ضمن گزارش آخرین اقدامات صورت گرفته، به بیان راهکارهای رفع مشکلات پرداخت.

 همچنین مقرر شد ترمینال جدید فرودگاه بیرجند به صورت موقت جهت پروازهای برگشت حج تمتع مورد استفاده قرار گیرد.

در این نشست سیدی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها به آماده سازی هرچه بهتر ترمینال جدید جهت ارائه خدمت به زائران پروازهای ورودی بیت ا... الحرام تاکید کرد.

تکمیل پروژه توسعه ساختمان ایستگاه ایمنی و آتش‌نشانی، انبار مرکزی، اجرای پروژه روشنایی باند فرودگاه طبس، جذب نیروی انسانی متخصص از جمله محورهایی بودکه در سفر معاون وزیر مورد توجه قرار گرفت.

در پایان این سفر معاون وزیر ضمن دیدار با قناعت استاندار خراسان جنوبی در خصوص پروژه توسعه و بهسازی ترمینال بیرجند به گفتگو پرداخت.

معاون وزیر با اشاره به پیشرفت ۹۷ درصدی پروژه یاد شده گفت: دستور رفع برخی نواقص و تغییرات در پروژه یاد شده به پیمانکار داده شده که پس از انجام، پروژه آماده افتتاح و بهره برداری خواهد بود.

وی افزود: مقرر شد تا پایان ماه جاری مطالعات و اسناد بهسازی ترمینال موجود آماده و اقدامات لازم جهت انجام مناقصه بعمل آید که پس از برگزاری مناقصه و افتتاح ترمینال جدید، ترمینال قدیم فرودگاه وارد فاز بهسازی خواهد شد.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها، قناعت استاندار خراسان جنوبی ضمن قدردانی از فعالیت های صورت گرفته،  تسریع در روند پروژه توسعه و بهسازی ترمینال فرودگاه بیرجند را خواستار شد.