شناسهٔ خبر: 112221 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

در نشست سفیر استرالیا با رئیس سازمان هواشناسی کشور مطرح شد؛

تعاملات فی‌مابین ایران و استرالیا در زمینه هواشناسی

هواشناسی سفیر استرالیا در تهران با حضور در سازمان هواشناسی کشور با رییس این سازمان ملاقات و درباره همکاری‌های مشترک در زمینه هواشناسی گفت‌وگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، Lyndall Sachs سفیر استرالیا در تهران به همراهLuke Dawes دبیر دوم سفارت، با حضور در سازمان هواشناسی کشور با سحر تاج بخش، معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواشناسی کشور دیدار کردند.

در این دیدار تاج بخش ضمن خوشامدگویی به خانم سفیر و همراه ایشان، توضیحاتی در خصوص بخشهای مختلف سازمان و اهم وظایف هریک از بخش‌ها ارائه داد و از مشکلات اقلیمی منطقه سخن گفت.

وی با اشاره به عضویت دو کشور در سازمان جهانی هواشناسی WMO و همچنین عضویت در شورای اجرایی آن سازمان، بر لزوم توسعه تعاملات فی مابین و تبادل تجربیات تاکید کرد.

سفیر استرالیا در تهران با اشاره به وسعت جمهوری اسلامی ایران و استرالیا و همچنین تشابهات جغرافیایی و اقلیمی دو کشور، توسعه تعاملات فی مابین در زمینه هواشناسی را ضروری دانست و اظهار امیدواری کرد که این ملاقات زمینه ساز همکاری‌های آتی دو کشور در حوزه هواشناسی باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، موضعات دیگری مثل تغییر اقلیم و تبعات ناشی از آن در منطقه آسیا و اقیانوسیه، لزوم همگرایی بیشتر کشورهای منطقه برای کاهش آثار زیان‌بار حاصل از سیلاب، طوفان‌های گرد و خاک، تایفون و …. لزوم تبادل تجربیات موفق بین دو کشور، انجام تحقیقات مشترک و برگزاری دوره های آموزشی نیز در این نشست مطرح شد.

تعاملات فی‌مابین ایران و استرالیا در زمینه هواشناسی