شناسهٔ خبر: 112273 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیر مرکز مدیریت راه‌ها اعلام کرد؛

تردد بیش از ۶۵ میلیون وسیله نقلیه در خرداد ماه امسال در راه‌های برون شهری کشور

افزایش 70 درصدی حجم ترددها مدیر مرکز مدیریت راه‌ها از تردد بیش از ۶۵ میلیون وسیله نقلیه در خرداد ماه امسال در راه‌های برون شهری کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی اکبر آشوری، مدیر مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، با اشاره به متوسط تردد روزانه بین استانی وسایل نقلیه گفت: در خرداد ماه امسال، ۶۵ میلیون و ۳۲۵ هزار و ۸۲۰ وسیله نقلیه در محورهای بین استانی سراسر کشور تردد داشتند که نسبت به اردیبهشت ماه سال جاری سه درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در خرداد ماه امسال متوسط تردد روزانه بین استانی وسایل نقلیه سبک نسبت به خرداد ماه سال گذشته، ۲۵ درصد افزایش داشت که نشان دهنده افزایش سفرها در خرداد ماه امسال به دلیل لغو محدودیت های بیماری کرونا و تعطیلات چهار روزه نیمه خرداد است. همچنین متوسط تردد روزانه بین استانی وسایل نقلیه سبک نسبت به اردیبهشت ماه سه درصد افزایش داشته است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های سازمان با اشاره به کمترین و بیشترین میزان تردد بین استانی وسایل نقلیه بیان کرد: کمترین میزان تردد بین استانی وسایل نقلیه در تاریخ ۲۲ خرداد با یک میلیون ۹۳۰ هزار و ۸۴۹ و بیشترین تردد در تاریخ ۱۲ خرداد ماه همزمان با سفرهای رفت تعطیلات نیمه خرداد با دو میلیون و ۸۰۸ هزار و ۱۱۶ وسیله نقلیه انجام شد.

آشوری خاطرنشان کرد: در خردادماه سال جاری استان‌های خوزستان، هرمزگان و قم به ترتیب با ۴۶ درصد، ۴۵ درصد و ۳۷ درصد بیشترین افزایش تردد را داشتند، همچنین استان‌های آذربایجان غربی، کهگیلویه و بویراحمد و لرستان به ترتیب با هفت درصد، هشت درصد و ۱۰ درصد، کمترین افزایش تردد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشتند.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مدیر مرکز مدیریت راه ها درباره آمار مراجعه کاربران به سامانه جامع اطلاع رسانی ۱۴۱ بیان کرد: در این مدت تعداد یک میلیون و ۵۶۲ هزار و ۳۳۳ تماس تلفنی با سامانه ۱۴۱ برقرار شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶.۸ درصد کاهش را نشان می دهد، از این تعداد ۹۸ هزار و ۵۱۵ تماس توسط کارشناسان مرکز مدیریت راه ها پاسخ داده شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵.۷ درصد کاهش داشته است. همچنین تعداد ۵۷ هزار و پیامک به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ ارسال شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بدون تغییر بوده است.