شناسهٔ خبر: 112329 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل اعلام کرد:

صدور ۷۹ رای در کمیسیون های رسیدگی به تخلفات راهداری

پرونده تخلف معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل از صدور ۷۹ رای در کمیسیون های رسیدگی به تخلفات راهداری در فصل بهار خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، رضا شیرین زاده در جلسه کمیسیون ماده ۱۱ با بیان اینکه اداره حقوقی به عنوان دبیر کمیسیون های رسیدگی به تخلفات شرکت های حمل ونقل کالا ومسافری استان  براساس ماده ۱۲ آیین نامه اجرایی تبصره ۱ ماده ۳۱ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگان اقدام می نماید گفت: در این کمیسیون ها با توجه به نوع تخلف ارتکابی و اهمیت آن نسبت به صدور رای تذکر،جریمه نقدی ولغو موقت پروانه فعالیت یا لغو دائم آن تصمیم گیری می شود.

وی با اشاره به اینکه در مدت یاد شده ۵۴ رای در کمیسون ماده ۱۱ ، ۷رای در کمیسیون ماده ۱۲ و ۱۸ رای نیز درکمیسیون ماده ۱۴ توسط کارشناسان حقوقی برای متخلفین صادر شده تصریح کرد:تخلفات مالکان ناوگان های باری ومسافری اعلام شده از سوی ادارات ایمنی و ترافیک ،کالا،مسافر و اداره ترانزیت نیز در کمیسون ماده ۱۴ بررسی و طبق دستورالعمل صدور،تمدید، تعویض و لغوبرگه فعالیت ناوگان حمل ونقل برون شهری وروستایی برحسب مورد، تذکر و یا لغو خدمات از ده روز تا یک سال برای متخلفین اعمال می شود.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل رسیدگی به تخلفات رانندگی رانندگان باری ومسافری را در کمیسون ماده ۱۱ از دیگر وظایف این واحد حقوقی برشمرد و اظهار داشت: برای ۱۲ پرونده از اداره مسافر،۲۲ پرونده از اداره کالا، و ۲۷ پرونده از اداره ایمنی و ترافیک در کمیسیون های ماده ۱۱ و ۱۲ در سه ماهه گذشته رای صادر شده است.

شیرین زاده  در جهت پاسخگویی سریع به امورات ارباب رجوع، رسیدگی سریع به پرونده های ارسالی  وعدم تاخیر در صدور رای توسط کارشناسان این واحدرا از مهمترین ویژگی های این اداره عنوان کردو گفت: تمامی مراحل تشکیل کمیسیون،ارسال دعوتنامه، صدور رای و اجرای آن از طریق سامانه شهباز انجام می گردد.

وی همچنین از مردم ،مسافران و رانندگان خواست هرگونه شکایت خود از عملکرد حوزه راهداری و حمل ونقل جاده ای را از طریق سامانه ۱۴۱ برای رسیدگی به این اداره کل اطلاع دهند.