شناسهٔ خبر: 112335 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

بررسی چگونگی بهره‌برداری از تامین مالی بخش خصوصی برای تجهیز و توسعه مرزها/ بررسی تجهیز کامیون‌های ترانزیتی به سامانه ردیابی

جاده کلیبر - خداآفرین بررسی چگونگی بهره‌برداری از تامین مالی بخش خصوصی برای تجهیز و توسعه مرزها و بررسی تجهیز کامیون‌های ترانزیتی به سامانه ردیابی مهم‌ترین اخبار حمل و نقل جاده‌ای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ مهمترین اخبار حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

بررسی تجهیز کامیون‌های ترانزیتی به سامانه ردیابی

در چهارمین نشست کارگروه توسعه و روان‌سازی ترانزیت سامانه ردیابی کامیون‌های ترانزیتی و مشکلات و راهکارهای حمل یکسره کالای ترانزیتی در بنادر بررسی شد و هر یک از مسئولان به بیان ارائه گزارش حجم ترانزیت در حوزه خود پرداختند.

اجرای طرح ویژه کنترل تاخیردر مبدا و حین سفر ناوگان اتوبوسی

معاون حمل و نقل سازمان راهداری گفت: در راستای خدمات دهی مناسب به مسافران جاده ای طرح ویژه کنترل تاخیر در مبدا و حین سفرناوگان عمومی حمل و نقل مسافر از ۱۲ تا ۲۱تیر ماه در پایانه های مسافری سراسر کشور اجرا می شود.

رشد ۶ درصدی جابجایی کالاهای اساسی از بنادر کشور

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: از ابتدای سال جاری تا دهم تیرماه بالغ بر پنج میلیون و ۸۰۰ هزارتن کالاهای اساسی و نهاده های دامی از بنادر کشور توسط ۲۳۹ هزار سفرکامیون حمل شده است که به لحاظ تناژ حمل شده بالغ بر شش درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

ارتقای ایمنی یکهزار کیلومتر از جاده‌های سیستان و بلوچستان

مدیرکل‌ راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان فعالیت‌های این اداره کل در راستای ارائه خدمات مطلوب به مسافران تابستانی را تشریح کرد و از ارتقای ایمنی یکهزار کیلومتر از جاده‌های استان خبر داد.

تسهیل ترانزیت از بندر چابهار به شمال شرق کشور

مدیرکل ساخت وتوسعه راه‌های منطقه شمال شرق کشور گفت: ترانزیت از بندر چابهار به شمال شرق کشور تسهیل می‌شود.

بازگشایی سه محور مسدود شده ناشی از سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان از بازگشایی سه مسیر مسدود شده این استان با تلاش شبانه روزی عوامل راهداری خبر داد.

بررسی چگونگی بهره‌برداری از تامین مالی بخش خصوصی برای تجهیز و توسعه مرزها

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از بررسی انسداد طولانی مدت مرزها در دوره کرونا و بررسی چگونگی بهره‌برداری از تامین مالی بخش خصوصی برای تجهیز و توسعه مرزها در دهمین نشست کمیته هماهنگی حمل‌ونقل و ترانزیت سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) خبر داد.

ارتقای ایمنی جاده‌ها در آذربایجان شرقی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان شرقی از ارتقای ایمنی جاده‌های استان به دنبال آغاز سفرهای تابستانی و جابه‌جایی بیش از ۹۳ میلیون تردد در سه ماهه ابتدایی سال جاری خبر داد.

فعالیت ۸۰ نیروی راهدار در پی وقوع زمین لرزه در هرمزگان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان از فعالیت ۸۰ نیروی راهدار در پی وقوع زمین لرزه در هرمزگان و بازگشایی مسیرهای مسدود به منظور تردد عوامل نیروهای امدادی خبر داد.

بهره‌برداری از سالن مسافری پایانه مرزی میرجاوه پیش از اربعین سال جاری

مدیرکل‌ راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان گفت: طرح توسعه سالن مسافری که از دوسال گذشته شروع شده بود، تا کنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته وتا پیش از ایام اربعین به بهره‌برداری می‌رسد.

ایمن‌سازی نقاط استقرار موکب‌های استان سمنان در اربعین ۱۴۰۱

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از ایمن‌سازی نقاط استقرار موکب‌های این استان در اربعین ۱۴۰۱ و استفاده حداکثری از ظرفیت ناوگان مسافری خبر داد.