شناسهٔ خبر: 112422 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بمنظور افزایش ضریب ایمنی انجام پذیرفت:

ایجاد روشنایی در پیچ لاسم محور هراز

مازندران رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای محور هراز اظهار داشت: به منظور افزایش ضریب ایمنی کاربران جاده ای نقطه پر تصادف پیچ لاسم در محور پر تردد هراز منطقه عسل کارا با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال روشن شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران علی نوری پور تصریح کر د: پیچ لاسم از محورهای پر تصادف محور هراز محسوب می گردید که با کارشناسی های بعمل آمده و ایجاد روشنایی با ۷ اصله چراغ روشنایی و چراغ چشمک زن ایمن شد.

وی گفت: مهمترین کارکرد سیستم های روشنایی ایجاد دید آسان و دقیق ، امکان تشخیص وسایل نقلیه در فاصله مناسب ، تشخیص به موقع موانع ، علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی در محورهاست.

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای محور هراز ادامه داد : حداقل مقدار مورد نیاز روشنایی سطح راه بستگی به نوع آن ، سرعت و حجم ترافیک شبانه راه ، وضعیت مکانهای اطراف راه و کاربری آن و همچنین میزان عبور و مرور عابرین پیاده دارد .

 نوری پور در ادامه به اقدامات ایمن سازی این اداره در سطح محورهای تحت پوشش خود اشاره و تصریح نمود : اقدامات ایمن سازی از قیبل تامین روشنایی و رفع خاموشی ، پاکسازی و زیبا سازی حریم راه ها ، شانه سازی ،رنگ آمیزی پایه های تابلو و نرده های پل ، آشکار سازی نقاط پر تصادف ، نصب انواع علائم اخطاری قوس ، مسیرنما و خطر نما ، تعمیر و بازسازی و نصب گاردریل ، ساماندهی و افزایش اثر بخشی علایم در طول محورها تنها بخشی از اقدامات ایمن سازی این اداره  می باشد.