شناسهٔ خبر: 112484 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رستم قاسمی در جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان کردستان اعلام کرد؛

امضاء قرارداد ۵۰۰ هزار واحدی وزارت راه و شهرسازی با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)/ بررسی واگذاری سند به خانه‌های حاشیه‌نشین‌ها

وزیر- کردستان وزیر راه و شهرسازی از امضاء قرارداد ۵۰۰ هزار واحدی وزارت راه و شهرسازی با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و بررسی واگذاری سند به خانه‌های حاشیه‌نشین‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی، روز جمعه، هفدهم تیر، در جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان کردستان، گفت: کردستان یکی از استان‌های کم برخوردار در حوزه‌های مختلف از جمله بحث راه بوده که نسبت به شاخص‌های کشور عقب‌تر است.

وی با بیان اینکه در حوزه راه و شهرسازی استان، اعتبار شش هزار میلیارد تومانی پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: این رقم نسبت به دیگر استان‌ها خوب است، چراکه به جز اعتبارات برنامه و بودجه کشور برای فعالیت‌های استان در نظر گرفته شده است که می‎تواند تحولی را در حوزه راه‌های استان ایجاد کند.

وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به احداث ۳۷۰ کیلومتر راه روستایی و تخصیص هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این امر گفت: برای بخش راه‌آهن نیزحدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است که این امر تحولاتی را در استان به دنبال خواهد داشت.

قاسمی با تاکید بر اینکه نباید فرصت‌ها را از دست داد، خاطرنشان کرد: در صورت از دست رفتن فرصت‌ها هزینه پروژه‌ها چند برابر خواهد شد، بنابراین قطعات باید میان چند پیمانکار تقسیم شود تا به سرعت به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه برای سفرهای استانی گزارش پیشرفت پروژه‌ها را پیگیری خواهیم کرد، گفت: برای فرودگاه سقز اعتبار پیش‌بینی شده است، همچنین در حوزه نهضت ملی مسکن وضع زمین در کردستان مطلوب نیست، اما باید مساله زمین برای متقاضیان که از مرحله پالایش عبور کردند، رفع شود.

وزیر راه و شهرسازی، خاطرنشان کرد: به استان کردستان به سبب شرایط خاصی که دارد باید در بحث تعیین تکلیف پالایش زمان بیشتری اختصاص دهیم.

قاسمی از بازگشایی سامانه برای چندین استان و شهر خبر داد و گفت: افراد جدید و متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در این استان‌ها می‌توانند ثبت نام کنند؛ چراکه قصد داریم افراد را صاحب‌خانه کنیم.

وی افزود: لازمه این امر تلاش جدی است که امروز نیز استاندار بر این امر تاکید دارد تا زمین‌های مورد نیاز تامین شود، چه به صورت توافق با بخش خصوصی و چه به صورت توافق با دستگاه اجرایی، باید کمیته تامین زمین این امر را در نظر گیرد و این فرصت را شبانه‌روزی پیگیری کند.

وزیر راه و شهرسازی، با تاکید بر اینکه طی دو ماه آینده باید تعیین تکلیف زمین‌ها به اتمام برسد، گفت: فرصت پالایش به استان داده شد و فرصت تامین زمین نیز به لحاظ فرصت‌هایی که پیش رو داریم، فرصت محدودی است.

قاسمی ادامه داد: براساس آمارها آغاز حدود یک میلیون و ۵۶۰ هزار واحد مسکن در کشور را در دستور کار داریم که باید به سقف دو میلیون برسانیم و به محض آغاز عملیات اجرایی دو میلیون واحد، همواره ساخت برای سقف بعدی ادامه خواهد داشت تا در پایان دوره تعهدات خود را در ساخت ۴ میلیون مسکن به نتیجه برسانیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه منابع بسیار خوبی براساس قانون جهش تولید پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: با تداوم روند ساخت، اعتماد افراد نیز افزایش می‌یابد و سهم خود را پرداخت می‌کنند. 

وزیر راه و شهرسازی نهضت ملی مسکن را یکی از موضوعات حائز اهمیت دولت و مجلس خواند و عنوان کرد: این دو مولفه و نیاز مردم به مسکن می‌طلبد این طرح با سرعت بیشتری پیگیری شود و اقدامات بزرگی خصوصا در حوزه تامین زمین، انتخاب پیمانکاران و شروع عملیات اجرایی را در دستور کار قرار دهیم.

قاسمی از قرارداد بنیاد مستضعفان با وزارت راه و شهرسازی خبر داد و گفت: اخیرا نیز با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) قرارداد ۵۰۰ هزار واحدی را به امضاء رساندیم و برای ساخت مسکن محرومان نیز با کمیته امداد امام(ره)، بهزیستی و بنیاد شهید ۵۰۰ هزار واحد را در سطح کشور توافق کردیم.

وی با تاکید بر اینکه باید به عنوان کارکنان دولت به ویژه در وزارت راه و شهرسازی مراجعه کنندگان بسیاری را مد نظر قرار دهیم، گفت: امسال قانونی تصویب شده است تا بتوانیم به خانه‌های تصرفی و حاشینه‌نشینی نیز سند ارائه دهیم و آئین نامه آن در دست دولت است که به زودی ابلاغ می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی بر برخورد مناسب با مردم تاکید و اظهار کرد: نگاه ما باید خدمتگزاری باشد، همچنین تعداد مراجعه کنندگان به وزارت راه و شهرسازی در حوزه‌های مختلف بسیار است و رضایتمندی آنان باید در اولویت قرار گیرد.