شناسهٔ خبر: 112490 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل :

احداث ۱۰۰۰ واحد مسکن در شهرک اندیشه ۴ اردبیل در حال اجراست

محمد زارع حسين‌زاده معاون مسكن و ساختمان راه و شهرسازي استان اردبيل معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: عملیات احداث یک‌هزار واحد مسکن نهضت ملی در شهرک اندیشه چهار اردبیل در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( استان اردبیل) ، محمد زارع حسین‌زاده معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل در جریان بازدید از طرح‌های نهضت ملی مسکن در اردبیل اظهار کرد: در استان اردبیل در چهار سال دولت سیزدهم قرار است ۶۳ هزار و ۵۳۱ واحد مسکن احداث شود که سهم سالانه ۱۵ هزار و ۸۸۳ واحد است.

وی به ثبت‌نام ۹۳ هزار و ۲۶۳ نفر در طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۵۶ هزار و ۹۸۳ نفر در شهر اردبیل و مابقی در سایر شهرستان‌ها ثبت‌نام کرده بودند که از این تعداد ۳۶ هزار و ۷۳۵ نفر واجد شرایط تشخیص داده شدند.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: بعد از انجام مراحل متعدد پالایش، در مجموع ۱۲ هزار و ۶۵۳ نفر در قالب طرح نهضت ملی مسکن افتتاح حساب کرده که از این تعداد پنج هزار و ۶۴۶ نفر مبلغ اولیه ۴۰ میلیون تومان را واریز کردند.

زارع حسین‌زاده از تخصیص زمین برای احداث این واحدها خبر داد و افزود: برای احداث زمین در مرحله اول ۱۰۰ هکتار اراضی تأمین شده و به غیر از شهر اردبیل، در سایر شهرستان‌ها واگذاری زمین انجام شده است.

وی از انعقاد قرارداد برای احداث چهار هزار واحد در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: عملیات احداث سه هزار و ۶۴۲ واحد شروع شده که سهم شهر اردبیل ۲ هزار و ۲۷۰ واحد است که در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال انجام است.

زارع حسین‌زاده از بهره‌برداری ۵۴۰ واحد مسکن تا آخر امسال خبر داد و اضافه کرد: عملیات اجرایی این پروژه‌ها به طور متوسط ۷۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت دارد که شامل سایت داروپخش ۱۵۰ واحد و سایت اندیشه ۲، ۲۱۰ واحد که با پیشرفت ۹۰ درصد تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: افتتاح سایت کارگر با پیشرفت ۹۰ درصد و اندیشه یک نیز با ۸۰ درصد تا شهریورماه امسال امکان‌پذیر خواهد شد تا تحویل متقاضیان شود که امیدواریم در مجموع ادامه احداث نهضت ملی مسکن را تا ۲ هزار واحد در سطح استان شاهد باشیم که قرار است به سرعت تأمین زمین انجام شود.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل به سه گزینه مطرح برای تأمین زمین در اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: بعد از تأیید شورای عالی معماری و شهرسازی، شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و شورای مسکن، یکی از این گزینه‌ها تعیین و پروژه نهضت ملی مسکن آغاز خواهد شد.

وی به ثبت‌نام متقاضیان مجرد اعم از زنان مجرد بالای ۳۵ سال و مردان مجرد بالای ۲۳ سال اشاره کرد و گفت: با اخذ تعهد مبنی بر تأهل بودن در زمان تحویل، ثبت‌نام از متقاضیان انجام شده و انتظار می‌رود واگذاری‌ها به سرعت انجام شود.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل از آغاز دور جدید ثبت‌نام برای متقاضیان نهضت ملی مسکن در استان اردبیل خبر داد و افزود: از ۱۵ تیرماه و در قالب سامانه معرفی شده، ثبت‌نام از متقاضیان انجام خواهد شد.