شناسهٔ خبر: 112491 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان:

تلاش جدی راه و شهرسازی اردبیل زمینه تکمیل بزرگراه های استان را فراهم کرده است

داود شايقي رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان اردبيل رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل گفت : تلاش جدی راه و شهرسازی اردبیل زمینه تکمیل بزرگراههای استان را فراهم کرده که ما قدردان این تلاش و اقدامات موثر هستیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( استان اردبیل ) ، داود شایقی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با اعلام این مطلب اظهار کرد: با تلاش راه و شهرسازی استان اردبیل ۵۰ کیلومتر بزرگراه در استان آماده افتتاح شده و با حضور مسئولان کشوری و استانی بهره‌برداری از این پروژه‌ها را شاهد خواهیم بود.

وی گفت : در کنار یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع استانی، از محل سفر رئیس جمهور یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های مختلف تخصیص یافته که عمده این پروژه‌ها راه آهن اردبیل – میانه، بزرگراه‌ها و توسعه طرح‌های زیربنایی در سطح استان بوده که جذب منابع را برای این پروژه‌ها به تدریج شاهد هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل افزود: راه و شهرسازی استان اردبیل در چند سال اخیر در جذب اعتبارات ملی تلاش جدی داشته و همه ساله از ردیف های ملی جذب منابع خوبی را برای تکمیل بزرگراههای استان شاهد بودیم که این کار همچنان ادامه دارد.

شایقی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد : براساس مصوبه مجلس فرصت جذب اعتبارات که بیش از این تا پایان تیرماه تعیین شده بود، تا آخر شهریورماه تمدید شده و دستگاه‌ها با حوصله و متناسب با نیاز پروژه‌های خود فرصت جذب اعتبارات را تا آخر شهریورماه سال‌جاری دارند.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ از محل اعتبارات استانی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان توزیع منابع را شاهد بودیم که ۸۵۰ میلیارد تومان آن به صورت اسناد خزانه و ۳۰۰ میلیارد تومان نیز منابع نقد بوده است.

دبیرشورای برنامه‌ریزی وتوسعه استان اردبیل اضافه کرد : با مدیریت استاندار اردبیل و مسئولیتی که مدیران دستگاه‌های اجرایی بر عهده گرفتند شتاب بیشتری را در اجرای این طرح‌ها شاهد هستیم که نمونه آن تکمیل بزرگراه اردبیل – مشگین در سال‌جاری و تخصیص منابع ماده ۵۶ برای محور اردبیل – سرچم است که تا ۴۰۰ میلیارد تومان این منابع تخصیص می‌یابد.

شایقی بیان کرد: سایر پروژه‌های اولویت‌دار استان نیز جز برنامه‌ریزی‌های اصلی است که ما در بودجه سال ۱۴۰۱ برای راه پارس‌آباد – مشگین شهر به طول ۱۳۷ کیلومتر مجوز قانونی در بهره‌مندی از ردیف ملی را گرفته‌ایم و همین مجوز برای محور گرمی – بیله‌سوار به طور ۸۹ کیلومتر اخذ شده است.