شناسهٔ خبر: 112504 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی خبر داد:

برخورداری بالغ بر ۸۱ درصدی خانوار روستایی شهرستان ماکو از راه آسفالته

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی  مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی از برخورداری بالغ بر ۸۱ درصدی خانوار روستایی این شهرستان از راه مناسب آسفالته خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)،  پیمان آرامون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه شهرستان ماکو با حضور استاندار آذربایجان غربی گفت: شهرستان ماکو دارای ۱۱۹ روستا است که شامل ۵۹ روستای دارای آسفالت ،  ۲۳ روستای دارای راه شوسه و ۳۷ روستا دارای راه خاکی می‌شود. 

وی افزود: درصد خانوار برخوردار از راه آسفالت این شهرستان ۸۱.۴۶ درصد ، تعداد روستاهای بالای ۲۰ خانوار ۸۶ روستا با۹۶۳۳ خانوار بوده و درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار از آسفالت نسبت به کل روستاها ۶۲ درصد است که جایگاه  ۱۴ را در بین شهرستان های استان دارد.

آرامون اظهار داشت: این شهرستان در حوزه حمل و نقل مسافری و کالا و بار شهرستان شاخصی است بطوریکه دارای ۵ شرکت مسافربری داخلی مستقر در ترمینال مسافری بوده و ۶۵ ناوگان فعال اتوبوس و ۱۰۸ ناوگان سواری بین شهری نیز در این شهرستان خدمات فعال هستند.

وی با درخصوص  پروژه های فعال در این شهرستان گفت: روکش آسفالت کمربندی ماکو - بازرگان به طول ۱۰ کیلومتر که آسفالت ریگلاژی آن سال گذشته اجرا شد و امسال تا هفته دولت به بهره برداری می رسد، در حوزه آسفالت راههای روستایی نیز آسفالت راههای روستایی خرمن یری، قوری شکاک و قره تپه در مرحله زیر سازی با تولیت منطقه آزاد بوده و جزء تعهدات امسال آسفالت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی است که بطول ۱۵ کیلومتر اجرایی خواهد شد.

آرامون ادامه داد:  پروژه بهسازی و آسفالت راه های روستایی قلعه جوق ، تیکمه ، آغبلاغ و چمن لو که ۱۴ کیلومتر از آنها باقی مانده نیز نیازمند تامین اعتبار است.

وی با اعلام اینکه اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان مجوز واردات ۲۰ دستگاه ماشین آلات راهداری و راهسازی را دریافت کرده است، اظهار داشت: همکاری و مشارکت با منطقه آزاد ماکو برای بهسازی و آسفالت راههای اصلی ، فرعی و روستایی نقش بزرگی در توسعه و ترقی راههای این منطقه خواهد داشت و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز برای تامین قیر پروژه ها اعلام همکاری نموده است .

آرامون افزود: در طول ۲۰ روز ۱۳۸۰ کیلومتر عملیات خط کشی در محورهای مواصلاتی استان انجام شد که خط کشی محوطه داخلی پایانه مرزی بازرگان نیز جزو این عملیات جهادی بوده است.

گفتنی است همراهی با استاندار در بازدید میدانی از قسمت‌های مختلف پایانه مرزی بازرگان و بررسی مسائل و مشکلات  مربوط به این پایانه مرزی در جلسه ای که در این پایانه مرزی برگزار گردید و همچنین بازدید میدانی از بازارچه مرزی ساری سو شهر بازرگان و نیز حضور در مسجد جامع این شهر و دیدار با مردم  از دیگر برنامه های مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان در سفر شهرستانی استاندار به شهرستان ماکو بود.

پیمان آرامون در قسمتی دیگر از برنامه های خود در شهرستان ماکو ضمن بازدید سر زده از سالن تجاری پایانه مرزی بازرگان با مراجعین به گفتگو پرداخت و ضمن استماع مسائل و مشکلات آنها درخصوص راهکارهای لازم جهت حل این مشکلات با بخش های مختلف خدمات رسان در این پایانه مرزی تبادل نظر انجام داد.