شناسهٔ خبر: 112508 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اعلام کرد:

عقد قرارداد ۸۰ میلیارد تومانی برای اجرای پروژه‌های راه، مسکن و بازآفرینی شهری در گلستان/رشد ۲۰۰ درصدی در تخصیص اعتبارات

راه و شهرسازی گلستان مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان گفت: در سه بخش راه، مسکن و بازآفرینی شهری از محل اعتبارات ملی و استانی سال ۱۴۰۰ تاکنون‌ حدود ۸۰‌ میلیارد تومان قرارداد در استان‌ گلستان بسته شده است.

  به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان) " مهدی ملک مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان در نشست بررسی وضعیت پروژه‌های حوزه راه، مسکن و بازآفرینی شهری در استان گلستان که با حضور دبیر مجمع نمایندگان و همچنین سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و جمعی از پیمانکاران برگزار شد، اظهارکرد: از محل اعتبارات ملی و استانی سال ۱۴۰۰ شاهد تخصیص ۱۵۵ میلیارد تومان اعتبار بودیم که نسبت به سال قبل از آن میزان تخصیص حدود ۸۰ میلیارد تومان بود، ۲۰۰ درصد رشد را تخصیص اعتبارات شاهد هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با بیان اینکه حدود ۷۵ میلیارد تومان از این‌اعتبارات هنوز جذب نشده است، گفت: از این مبلغ ۱۷ میلیارد تومان آن برای قیر از محل بازآفرینی شهری است که در ۱۵ روز اخیر اخذ حواله آن انجام و به شهرداری‌های استان تحویل داده شده است تا آسفالت معابر در محله‌های هدف بازآفرینی شهری را آغاز کنند.

وی با بیان اینکه در یکماه اخیر در بخش راه ۷ قرارداد به مبلغ ۵۵ میلیارد تومان اعتبار منعقد شده است، افزود: در سه بخش راه، مسکن و بازآفرینی شهری تاکنون ۸۰ میلیارد تومان قرارداد بستیم.

ملک ادامه داد: همچنین برای ۸ پروژه ساختمان اداری شامل ساختمان اداره ثبت اسناد استان در سایت اداری، مرکز تحقیقات محیط زیست دریایی در بندرگز، تکمیل ساختمان اسکلت بتنی ثبت احوال گمیشان و آزادشهر، تجهیز و خرید دیزل ژنراتور ساختمان پزشکی قانونی گنبدکاووس، ساختمان اداری بخشداری علی آبادکتول، اداره ثبت اسناد مینودشت و ساختمان اداری فرمانداری گالیکش حدود ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان عقد قرارداد انجام شده که عملیات اجرایی همه این پروژه‌ها آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه بازآفرینی شهری نیز تاکنون ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان قرارداد اجرای پروژه در محله‌های هدف این طرح در شهرها بسته شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با قدردانی از تلاش پیمانکاران‌ در اجرای پروژها گفت: با وجود افزایش قیمت‌ها و گرانی مصالح پیمانکاران به ویژه در حوزه راه در حال انجام‌ عملیات اجرایی هستند.