شناسهٔ خبر: 112523 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

نگاهی به عملکرد حوزه بنادر و دریانوردی وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم؛

ساخت ۳ پست اسکله نفتی و یک پست اسکله کانتینری در بندر شهید رجایی/ تامین ۳۵ دستگاه تجهیزات استراتژیک بندر چابهار/ اجرای شبکه اطفاء حریق و تکمیل و توسعه زیرساخت تأسیسات برقی بندر امیرآباد

بنادر غرب هرمزگان عملکرد یکساله دولت سیزدهم در حوزه بنادر و دریانوردی، از ساخت چندین پست اسکله در بنادر کشور، تامین تجهیزات مورد نیاز بنادر و نیز اجرای طرح‌های توسعه‌ای دریایی، حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در حوزه بنادر، عملکرد دولت سیزدهم تا ۱۲ تیرماه ۱۴۰۱ حکایت از پیشرفت‌هایی قابل توجه دارد که ساخت ۳ پست اسکله نفتی در بندر شهید رجایی و یک پست اسکله کانتینری در فاز سوم همین بندر، نمونه‌هایی از این پیشرفت‌هاست.

به فهرست اقدامات صورت گرفته توسط دولت سیزدهم در حوزه بنادر طی حدود یک سالی که از عمر آن می‌گذرد، می‌توان تامین ۳۵ دستگاه تجهیزات استراتژیک بندر چابهار را هم اضافه کرد.

دولت همچنین در این مدت اقدامات شاخصی را حوزه دریانوردی انجام داده است که از آن جمله می‌توان به اجرای شبکه اطفاء حریق و نیز تکمیل و توسعه زیرساخت تأسیسات برقی بندر امیرآباد اشاره کرد.

احداث ساختمان مرجع دریایی و انجام تعمیرات اساسی دیوار پیرامونی و اجرای کانال‌های بتنی بندر خرمشهر هم از دیگر اقدامات صورت گرفته در مدت زمانی است که از عمر دولت سیزدهم می‌گذرد.

انجام تعمیرات اساسی منجر به PM شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی مجتمع بندری امام خمینی و احداث شبکه تامین برق بندر شادگان، بخش دیگری از اقدامات دولت در حوزه دریایی تا ۱۲ تیرماه ۱۴۰۱ بوده است.

به این فهرست می‌توان انجام تعمیرات اساسی روکش آسفالت محوطه‌ها، تفکیک کانال‌های تاسیساتی و دفع آب‌های سطحی و تعمیر ریل اسکله‌های بندر انزلی و همچنین طراحی، ساخت، خرید ۷۸ فروند بویه، ۶ عدد فار، ۳۶ عدد چراغ لنترن و ۱۷ عدد بیکن حوزه جنوب شرقی را هم اضافه کرد.

 انجام تعمیرات اساسی و زیرآبی ۱۱ فروند اسکله فلزی شناور بنادر حقانی، ذاکری، ابوموسی، جاسک، هرمز و تیاب، از دیگر پروژه‌های دریایی انجام شده طی مدت زمانی است که از عمر دولت سیزدهم می‌گذرد.