شناسهٔ خبر: 112528 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سه ماهه اول انجام پذیرفت:

اجرای ۳۱ کیلومتر ساخت و روکش آسفالت در راه های روستایی مازندران

مازندران- مهندس  kwv رئیس اداره نظارت بر ساخت و توسعه راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران اظهار داشت: در راستای ارتقاء ایمنی در محورهای روستایی استان در سه ماهه سال جاری بیش از ۳۱ کیلومتربا اعتباری بالغ بر۵۴۵میلیارد ریال عملیات ساخت و روکش آسفالت صورت پذیرفت.

به گزارش پایگاه خبر وزارت راه و شهر سازی از مازندران ، سعید نصر تصریح کرد: در سال سه ماهه اول سالجاری ۳۱ کیلومتر عملیات روکش آسفالت در برخی از محورهای استان ( بر اساس نیاز سنجی و اولویت بندی ) اجرا شده است.

نصراظهار داشت : مازندران به لحاظ شرایط جغرافیایی منطقه و تعدد روستاها در آن و جاذبه های فراوان گردشگری همواره پذیرای مسافران بی شماری است که به این منطقه رفت و آمد کرده و از مواهب طبیعی آن استفاده می کنند ، از این رو محورهای ارتباطی استان در طول سال علی الخصوص ایام تعطیلات پر ترافیک و پر رفت و آمد بوده که دراین میان نیزمحورهای روستایی و ییلاقی از این قضیه مستثنی نیست.

وی خاطر نشان ساخت: راه روستایی ایمن و مناسب باعث بهبود بازاریابی محصولات کشاورزی و افزایش درآمد روستاییان شده و تمایل آنها را به زندگی در روستا افزایش می‌دهدکه به همین منظور از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۱ کیلومتر راه روستایی(۱۸ و نیم کیلومتر زیر سازی و آسفالت و ۱۲و نیم کیلومتر لکه گیری و روکش آسفالت) با صرف اعتباری بالغ بر۵۴۵ میلیارد ریال آسفالت شده است

نصرتصریح کرد: راه روستایی به عنوان بخشی از توسعه روستایی، یکی از فعالیت‌ها اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای را تشکیل می‌دهد که شامل حفظ و نگهداری راه‌های روستایی اعم از ترمیم و لکه‌گیری آسفالت، خط‌کشی راه‌های آسفالته، نصب علائم، شانه سازی و پاک‌سازی حریم راه‌های روستایی و ... است.

رئیس اداره نظارت بر ساخت و توسعه راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اظهار داشت: جاده ها از جمله اموال عمومی است که قانون گذار حفظ ، حراست نگهداری ، تعریض و هرگونه فعالیتهای مرتبط با آن را به این اداره کل محول نموده ، بدیهی است ایمن نمودن محورها برای سلامت عبور و مرور و توسعه آتی راه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.