شناسهٔ خبر: 112530 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه شورای مسکن پیشوا مطرح شد:

اعطای زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن پیشوا برای ساخت خانه های ویلایی

محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از تأیید نهایی ۱۷۷ نفر از متقاضیان بومی شهر پیشوا و تخصیص زمین به بنیاد مسکن جهت طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)؛ خلیل محبت خواه در پایان بازدید از پروژه های مسکن شهر پیشوا و در جلسه شورای مسکن این شهرستان با حضور فرماندار گفت: ۲۱۵۷ نفر متقاضی نهضت ملی مسکن در پیشوا در سامانه طرح های جامع حمایتی مسکن ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۱۷۷ نفر تأیید نهایی شده اند.
محبت خواه گفت: دو قطعه زمین برای ساخت دو پروژه ویلایی مسکونی یکی به میزان ۱۴۰ واحد و دیگری ۸۰ واحد تحویل  بنیاد مسکن استان تهران شده است.
محبت خواه همچنین از تخصیص بسته های تشویقی برای ساخت واحدهای مسکونی روستایی در روستاهای استان بالاخص پیشوا  وام ۲۰۰ میلیون تومانی با کارمزد ۵ درصدو کمکهای بلاعوض بنیاد مسکن برای احیای بافتهای فرسوده روستایی خبر داد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: در بازدیدی که از وضعیت ساختمانهای نا ایمن و ناپایدارپیشوا داشتم و با توجه به اجماع مدیران در جلسه شورای مسکن شهرستان مقرر گردید در شهر پیشوا نهضت ملی مسکن به صورت واگذاری گروهی زمین برای ساخت و سازهای ویلایی بر اساس ضوابط طرح تفصیلی و جامع باشد، به هیچ عنوان در پیشوا به سمت ساخت و ساز مجتمع های ساختمانی جدید نخواهیم رفت.
همچنین در جلسه شورای مسکن شهر پیشوا شهرداران پیشوا و جلیل آباد از معرفی ۴ قطعه زمین جهت طرح نهضت ملی مسکن خبر دادند که مقرر گردید زمینهای اعطایی توسط دبیرخانه شهرسازی معماری  و کارگروه تأمین زمین نهضت ملی مسکن استان تهران بررسی شده و در صورت تأیید نهایی و اخذ مجوز زمینهای مذکور وارد طرح نهضت ملی مسکن شوند.

در این جلسه همچنین تصمیماتی در خصوص تأمین سرانه های خدماتی و عمومی سایتهای مسکن مهر پیشوا اتخاذ شد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در پایان  از تحویل سایتهای مسکن مهر در اسرع وقت بر اساس ضوابط و مقررات  به شهرداری پیشوا خبر داد و تصریح کرد: شهرداریها موظف و مکلف به خدمت رسانی به ساکنین سایتهای مسکن مهر هستند.