شناسهٔ خبر: 112538 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف ایجاد راه دسترسی مناسب تر صورت گرفت

تیغ زنی ۴۵ کیلومتر از راه‌های روستایی بخش ساردوئیه جیرفت با دستگاه‌های راهداری 

تیغ زنی راه روستایی ساردو

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (راهداری جنوب کرمان) رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای ساردوئیه گفت : از چند روز گذشته با اعزام ۳ دستگاه گریدر ، بلدوزر و لودر به مناطق کوهستانی باغ ابراهیم، زارچوئیه، ده شیخ، اورس مراد، مسجد ،باب کهنوج و توابع جمعا بطول حدود ۴۵ کیلومتر  راه مناطق روستایی با همت همکاران بنده تیغ زنی و بازگشایی شد .
وی با بیان اینکه در بخش ساردوئیه بارش های تابستانی با شدت و دوره زمانی کوتاه مدت و حجم زیاد است که پس از هر تیغ زنی توسط دستگاه های سنگین مجددا این راه ها نیاز به تیغ زنی پیدا می کنند که با توجه به گستردگی راه ها در یک بازده زمانی عملیات تیغ زنی در دستور کار این اداره قرار دارد. 
قاسم مقبلی بیان کرد :در حال حاضر درخواست تیغ زنی ۴۴۰ کیلومتر راه روستایی پشت نوبتی توسط مردم و شوراها و دهیاران را داریم که با توجه به کمبود ماشین آلات راهداری با توجه به نیاز دسترسی مناطق ،بعد جمعیتی و میزان درصد تخریب بستر راههای روستایی جدول زمان بندی راههای نیازمند به تیغ زنی تهیه و با اولویتهای مشخص شده این مهم در حال انجام است .
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای ساردوئیه افزود : بیش از ۷۰ درصد این مسیرها کوهستانی و سخت‌گذر هستند لذا با توجه به کمبود اعتبارات شهرستانی و استهلاک بالای ماشین‌آلات راهداری ، نگذاشته‌ایم راهی مسدود بماند .