شناسهٔ خبر: 112552 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل راه آهن در آئین بهره‌برداری از دومین قطار مسافری یزد - مشهد تاکید کرد:

ضرورت تزریق منابع برای ارتقای تجهیزات ریلی و افزایش رفاه مردم

صالحی مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در آئین بهره‌برداری از دومین قطار مسافری یزد - مشهد، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار در نظر گرفتن اعتبارات لازم به منظور نفوذ فناوری و ارتقای تجهیزات ریلی و افزایش رفاه مردم شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن در آئین بهره‌برداری از دومین قطار یزد - مشهد پنجشنبه ۱۶ تیر در ایستگاه شهر یزد حضور پیدا کرد.

در این مراسم، فاطمی، استاندار یزد، جوکار، نماینده مردم یزد،  میر محمدی، نماینده مردم میبد و تفت و دشتی اردکانی، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی به همراه مدیران راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و گردشگری، استانداری و راه‌آهن استان یزد و معاونان ناوگان، مسافری و بهره‌برداری و بازرگانی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نیز حضور پیدا کردند.

صالحی در این مراسم، ضمن تسلیت ایام شهادت امام محمد باقر (ع)، مجددا به خانواده‌های داغدار سانحه مشهد - یزد که عزیزانشان را از دست دادند، تسلیت گفت و برای مصدومان آرزوی سلامتی کرد.

وی با گرامیداشت دهه ولایت، این ایام را به مردم شریف یزد، میبد و اردکان که با دومین قطار یزد - مشهد و پس از آیین بهره‌برداری به مشهد مقدس مشرف می‌شوند و در ایام عید سعید قربان  و عید سعید غدیر خم در مشهد مقدس و در جوار حرم ثامن الائمه (ع) خواهند بود تهنیت گفت.

وی با یادآوری اینکه با وجود مشکلات بسیار، این قطار به درخواست مردم عزیز شهر یزد، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان یزد، استاندار و نمایندگان مردم استان یزد در مجلس شورای اسلامی به بهره‌برداری رسیده است، تاکید کرد: امیدوارم که بتوانیم توسعه ناوگان را با توجه به عقب ماندگی‌های تاریخی که از گذشته به ما به ارث رسیده است، جبران کنیم.

صالحی تاکید کرد: ما به نفوذ فناوری برای ارتقای رفاه مردم ایران و تزریق منابع برای ارتقای تجهیزات ریلی نیاز داریم.

وی نفوذ فناوری را باعث افزایش رفاه و ایمنی دانست و اظهار کرد: مطابق فرمایش مقام معظم رهبری در بند ۲۴ سیاستهای کلی برنامه ششم توسعه، اولویت حمل و نقل مربوط به حمل و نقل ریلی است و لازم است این موضوع اولویت درجه یک مسئولان اجرایی و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در بحث حمل و نقل باشد.

صالحی خاطرنشان کرد: همچنین امید داریم روزی شاهد نفوذ دانش و افزایش سطح فناوری دانش بنیان برای رفاه مردم در حوزه حمل و نقل ریلی باشیم که هم کیفیت و سرعت سیر را افزایش می‌دهد و هم به ارتقای ایمنی منجر می‌شود.

تحقق درخواست مردم دارالعباده یزد با آغاز حرکت دومین قطار یزد – مشهد

مهران فاطمی، استاندار یزد نیز در این مراسم تاکید کرد: مردم استان یزد از دیرباز از علاقه مندان حضرت امام رضا (ع) هستند و افزایش خدمات حمل و نقل در مسیر یزد - مشهد مدت های زیادی است که مورد درخواست مردم دارالعباده قرار داشته است که این درخواست شهروندان امروز با آغاز حرکت قطار  یزد - مشهد از مسیر یزد، اشکذر، میبد و اردکان به سمت مشهد مقدس عملی شد.

پیش بینی افزایش ظرفیت قطار و ناوگان ریلی مطابق برنامه ششم توسعه

محمد صالح جوکار، نماینده مردم یزد، اشکذر و ندوشن در مجلس شورای اسلامی نیز در مراسم بهره برداری از دومین قطار مسافربری یزد_مشهد عنوان کرد: در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده که ظرفیت قطار و ناوگان ریلی در حوزه بار و مسافر افزایش یابد و امیدواریم این اقدام عملیاتی شود.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در زمینه توسعه خدمات در مسیر یزد - تهران کمبودهایی در زمینه واگن و لوکوموتیو وجود دارد و حمایت از تولید داخلی در این زمینه بسیار مهم است.

گفتنی است؛ دومین قطار یزد - مشهد دارای فضای ۱۰ سالن، هر سالن ۸ کوپه و هر کوپه ۴ تخت با امکانات ویژه است.

برای بازسازی قطار فوق حدود ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است که از روز بهره‌برداری، در روزهای زوج ساعت ۱۷:۳۵ از یزد به مشهد و روزهای فرد ساعت ۱۹ از مشهد به یزد حرکت خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، پس از پایان جلسه، با اعلام میرمحمدی و دستور مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و همچنین همراهی استاندار یزد و نمایندگان مردم استان یزد در مجلس شورای اسلامی، طنین سوت دومین قطار یزد – مشهد در ایستگاه راه آهن یزد طنین افکن شد و این قطار حرکت خود به سوی مشهد مقدس را آغاز کرد و صبح جمعه ۱۷ تیر وارد مشهد مقدس شد.