شناسهٔ خبر: 112578 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مطرح کرد؛

برنامه دولت‌ توسعه عادلانه راه است

داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای در آیین افتتاح پروژه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در استان کردستان توسعه عادلانه در زمینه راه‌ها را یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم خواند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، با حضور در آیین افتتاح پروژه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در استان کردستان گفت: برنامه دولت سیزدهم توسعه عادلانه در زمینه راه است.

وی با بیان اینکه در زمینه توسعه شاخص راه روستایی در کشور، پنج استان سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و کرمان از شاخص کشوری که ۸۱ درصد است، پایین تر هستند، عنوان کرد: دولت برای جبران این عقب ماندگی برنامه دارد امسال حدود ۹۰۰ کیلومتر راه روستایی را توسعه دهد و در این زمینه در استان کردستان ۳۷۰ کیلومتر توسعه راهی، با حضور وزیر راه و شهرسازی و رئیس جمهور آغاز شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: مبنای تقسیم اعتبارات در وزارت راه و شهرسازی خوشبختانه با توجه به کتاب راهبردی که در این وزارت خانه با همکاری سازمان برنامه کشوری منتشر شده است، بسیار  عادلانه است، به گونه‌ای که از اعتبار سال گذشته به عنوان نمونه به استان اصفهان ۲۲ میلیارد تومان و به کردستان و سیستان هرکدام ۳۵۰ میلیارد تومان اختصاص یافت. سال گذشته وزارت راه و شهرسازی حدود هفت هزار میلیارد تومان اعتبار داشت که چهار هزار میلیارد تومان از اعتبارات ملی و سه هزار میلیارد تومان از اعتبارت استانی بوده است.

امانی در حاشیه این مراسم با اشاره به راهپیمایی اربعین حسینی(ع) گفت: در ستاد عرفه پیش بینی کرده‌ایم بیش از پنج میلیون نفر زائر از مرزهای کشور برای زیارت عتبات عبور کنند؛ از این رو امسال ۲۰۰ میلیارد تومان برای توسعه راه‌های مواصلاتی به مرزها اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم با توجه به نگرش خاص موجود به سازمان در زمینه درآمدزایی، توسعه مرزی را شاهد بودیم، اظهار کرد:‌ با مدیریت و رایزنی وزیر راه و شهرسازی در زمینه ارتباطی با کشورهای همسایه روابط خاصی داریم و از جمله این همکاری‌ می‌توان به تفاهم نامه با روسیه در زمینه توسعه جاده‌ای شمال به جنوب اشاره کرد.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه در زمینه افزایش ظرفیت مرزی می‌توان به بسترسازی مناسبی که در مرز خسروی صورت گرفته اشاره کرد، به گونه‌ای که علاوه بر ظرفیت اقتصادی این مرز در ۴۰ روز تردد زائران عتبات و ۷۲ ساعت بازگشت این زائران می‌تواند بستر خوب توسعه اقتصادی و مذهبی باشد.