شناسهٔ خبر: 112590 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

از ابتدای سال جاری تا نیمه تیرماه انجام گرفت؛

انجام ۳۱۸۶ عملیات ایمن راهنمایی کشتی‌ها در بنادر هرمزگان/ افزایش ۳۶ درصدی تعداد عملیات راهنمایی در همسنجی با مدت مشابه

علائم کمک ناوبری معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون سه هزار و ۱۸۶ عملیات ایمن راهنمایی کشتی‌ها در بنادر این استان به صورت شبانه روزی و بدون وقفه با ایمنی کامل انجام گرفت.

اسماعیل مکی‌زاده معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در تشریح فعالیت راهنمایان در بنادر هرمزگان از ابتدای سال جاری تا نیمه تیرماه گفت: این عملیات‌ها شامل پهلودهی، جداسازی و جابه‌جایی شناورها بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش ۳۶ درصدی به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین عملیات‌های ویژه مانند عملیات کشتی به کشتی (STS) به منظور تامین خوراک پالایشگاه‌های منطقه و عملیات داکینگ و آنداکینگ شناورها در مجتمع کشتی‌سازی از جمله اقدامات انجام شده توسط ۳۶ راهنما در بنادر هرمزگان است.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به اهمیت کار راهنماها در ارتقا ایمنی شناورها بیان کرد: راهنمایان از عناصر کلیدی سازمان بنادر و دریانوردی هستند و خدمات راهنمایی کشتی به منظور ارتقا سطح ایمنی و امنیت بنادر، آبراهه‌ها و حفاظت از محیط زیست در تمام بنادر دنیا در بالاترین سطح ممکن و توسط نیروهای متخصص و زبده انجام می‌گیرد.

به گفته معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان دارای ۳۶ راهنما شامل ۱۷ نفر راهنمای ارشد، ۱۳ نفر راهنمایان درجه دو، ۳ نفر راهنمای درجه سه و ۳ نفر کارآموز است که ترکیبی از دانش و تجربه را تشکیل می‌دهند.