شناسهٔ خبر: 112604 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

گزارش عملکرد سازمان هواشناسی در دولت سیزدهم اعلام شد؛

ایجاد سامانه ملی مدلسازی و پیش‌بینی کیفیت هوا برای ۱۰ کلان‌شهر/ طراحی و ایجاد سامانه هشدار سیل در کشور

ایستگاه هواشناسی در فرودگاه مهرآباد سازمان هواشناسی کشور از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون به تولید بیش از ۷۸ هزار داده در زمینه هواشناسی و ایجاد سامانه ملی مدلسازی و پیش بینی کیفیت هوا برای ۱۰ کلان شهر اقدام کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عملکرد سازمان هواشناسی کشور طی مدت زمان آغاز به کار کابینه دولت سیزدهم تا دوازدهم تیرماه سال جاری از سوی معاونت برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی اعلام شد.

سازمان هواشناسی کشور در جهت توسعه ایستگاه‌های هواشناسی، ‌ایجاد سامانه‌های پیش‌بینی کیفیت هوا و افزایش تعداد رادارهای هواشناسی در سطح کشور به منظور تولید هرچه بیشتر و دقیق‌تر داده‌های هواشناسی اقدامات مختلفی انجام داده است.

ایجاد سامانه ملی مدلسازی و پیش‌بینی کیفیت هوا برای ۱۰ کلان شهر و طراحی و ایجاد سامانه هشدار سیل در کشور را می‌توان از مهم‌ترین اقدامات این سازمان تابعه وزارت راه و شهرسازی دانست.

سازمان هواشناسی همچنین به مطالعه مکان‌یابی ساختمان رادار هواشناسی در شهرهای همدان و خرم آباد به مساحت ۵۳۳ متر مربع اقدام کرده است.

آماده سازی طرح توسعه شبکه ایستگاه‌های هواشناسی و استفاده از تجهیزات روزآمد و فنآورانه به منظورافزایش دقت در پیش‌بینی شرایط جوی از دیگر اقدامان این سازمان در کمتر از یک سال است.

سازمان هواشناسی کشور همچنین طی این مدت به تولید بیش از ۷۸ هزار داده و ۵۴۰۰ محصول در بازه‌های زمانی متعدد و ارائه آن‌ها به کاربران عمومی و تخصصی از جمله حمل‌ونقل، مدیریت منابع آب، کشاورزی و ... پرداخته است.