شناسهٔ خبر: 112653 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اعلام کرد؛

آغاز اجرای طرح‌های ارتقای ایمنی تردد کاربران راه در خراسان رضوی/ رفع انسداد محور قدیم مشهد- باغچه در ۱۰ روز پایانی ماه صفر

ایمن سازی مسیرها مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی از رفع انسداد محور قدیم مشهد- باغچه در ۱۰ روز پایانی ماه صفر و آغاز اجرای طرح‌های ارتقای ایمنی تردد کاربران راه در خراسان رضوی خبر داد.

ابراهیم نصری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به اینکه در ایام ماه محرم الحرام و در آستانه اربعین حسینی(ع) قرار داریم، گفت:‌ در این ایام تردد کاروان‌های پیاده به خصوص در دهه آخر صفر و شهادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، را شاهد هستیم.

وی افزود: لذا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی با برگزاری جلسه با دستگاه‌های مربوطه و دعوت از متصدیان و متولیان کاروان‌های پیاده، علاوه بر ارائه آموزش‌های لازم جهت حفظ امنیت کاروان‌ها، نسبت به تسطیع حریم محورها جهت تردد زائران پیاده و همکاری در جهت عبور از حاشیه محور ها اقدام می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تاکید کرد: در همین راستا با هماهنگی پلیس راه نسبت به انسداد محور قدیم  مشهد- باغچه در ۱۰ روز پایانی ماه صفر جهت تردد کاروان‌های پیاده اقدام می‌شود تا زائران بتوانند از محور مذکور با اطمینان خاطر و در نهایت ایمنی تردد کنند.

نصری همچنین از آغاز اجرای طرح‌های ارتقای ایمنی تردد کاربران راه از جمله موتورسواران،‌ عابران پیاده، وانت بارها، ادوات کشاورزی و سرنشینان در راه‌های دارای اولویت خبر داد و گفت: در راستای ارتقاء ایمنی ترافیک، نظارت مضاعف بر فعالیت مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین در طول ایام تابستان با همکاری ادارات راهداری تابعه شامل ۱۲ اکیپ را در دستور کار قرار دادیم.

وی با بیان اینکه گشت‌های جاده‌ای کنترل ناوگان عمومی حمل و نقل مسافر و بار با همکاری عوامل پلیس راه در حال انجام است، عنوان کرد:‌ همچنین انجام گشت‌های کنترل و نظارت جاده‌ای توسط ادارات راهداری تابعه در طول ایام طرح شامل ۳۰ اکیپ در محورهای مواصلاتی حوزه استحفاظی و برگزاری جلسات فوق العاده کمیته فنی ذیل کمیسیون ایمنی راه‌های استان نیز در دستور کار بوده و انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان رضوی از برگزاری جلسات قرارگاه عملیاتی با رویکرد نهضت ایمنی استان خبر داد و اظهار کرد: در نوروز سال جاری تجربه موفق قرارگاه عملیاتی ایمنی منجر به ادامه فعالیت قرارگاه در سفرهای تابستانی با رویکرد بررسی وضعیت تردد و تصادفات در محورهای استان، رصد وضعیت تخلفات، هم افزایی میان بخشی و کاهش تصادفات شده است.

نصری خاطرنشان کرد: تهیه گزارشات تحلیلی در زمینه تصادفات، تخلفات اضافه بار، معاینه فنی و پروانه عبور از دیگر اقدامات این اداره کل در طرح مذکور بود و اجرای اقدامات فاز اجرایی پروژه مدیریت سرعت نیز انجام شده است.

وی با بیان اینکه طرح بازدید ایمنی محورهای دارای اولویت در استان آغاز شده است، گفت: برداشت و اولویت بندی مناطق نیازمند ارتقاء ایمنی منطقه‌ای و طرح برداشت شاخص‌های عملکردی ایمنی راه‌های خراسان رضوی نیز فعالیت خود را آغاز کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان رضوی همچنین از آغاز طرح آشکارسازی وسایل نقلیه هدف شامل وانت بارها، ادوات کشاورزی، موتورسیکلت و ... خبر داد و اظهار کرد:‌ برنامه عملیاتی کاهش تصادفات کاربران آسیب پذیر در چهار محور دارای اولویت استان در حال اجرا بوده و طرح تعمیر و نگهداری باسکول‌های ثابت پاسگاه‌های پلیس راه استان و دوربین‌های دستی کنترل سرعت پلیس راه نیز آغاز شده است.

به گفته نصری، آغاز طرح برداشت و تدقیق تابلوهای محدودیت سرعت در محورهای منتخب، تقویت توان عملیاتی و پاسگاهی پلیس راه‌های استان با اعتبار و آغاز اجرای طرح‌های آگاهی بخشی و اصلاح رفتارهای ترافیکی کاربران جاده‌ای و آموزش و ارائه تجهیزات ایمنی به کاربران جاده‌ای از دیگر اقداماتی است که توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی پیگیری و انجام شده است.