شناسهٔ خبر: 112662 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

خیزش گرد و خاک متناوب در برخی مناطق کشور/افزایش نسبی دما برای ۳ روز آینده/ تهران خنک‌تر می‌شود

گرد و غبار کارشناس سازمان هواشناسی شرایط جوی در ۳ روز آینده را همراه با گرد و خاک به صورت متناوب اعلام کرد و گفت: در این سه روز افزایش نسبی دما در شمال غرب، غرب و سواحل شمال رخ خواهد داد.

امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۱ تیر ماه و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطر نشان کرد: طی ۲۴ ساعت آینده برای مناطقی از هرمزگان ارتفاعات جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب شرق فارس به ویژه در ساعات بعد ازظهر افزایش ابر، رگبار، رعدو برق و باد شدید پدید خواهد آمد که می‌تواند همراه با گرو خاک باشد پیش‌بینی شده است.

وی افزود: فردا در غرب هرمزگان و جنوب شرق فارس رگبار پراکنده انتظار می‌رود و برای ۳ روز آینده در شمال غرب، غرب و سواحل شمال روند افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

نقشینه شرایط جوی در ۳ روز آینده را همراه با گرد و خاک به صورت متناوب اعلام کرد که بر روی عراق شکل خواهد گرفت و موجب گرد و خاک برای استان‌های مرزی غرب، جنوب و جنوب غرب گاهی گرد و غبار می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین شرق دریای عمان و تنگه هرمز مواج و متلاطم است.

سازمان هواشناسی اظهار کرد: روز پنجشنبه جوی آرام و پایدار و برای روزهای جمعه و شنبه انتظار ابرناکی هوا، وزش باد شدید، رگبار و رعد برق برای جنوب شرق سیستان و بلوچستان انتظار می‌رود.

نقشینه گفت: آب‌های شرق دریای عمان هم از روزهای جمعه و شنبه مواج و متلاطم خواهد شد.

وی افزود: تا اخر هفته در نوار شرقی کشور جنوب غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، سمنان، تهران، مناطق مرکزی کشور و اصفهان وزش باد شدید خواهد بود که موجب خیزش گرد و خاک در این مناطق می‌شود.

سازمان هواشناسی آسمان تهران را در پنج روز آینده آسمان صاف تا قسمتی ابری اعلام کرد و گفت: بیشینه دمای امروز تهران به ۴۰ درجه بالای صفر خواهد رسید و کمینه دمای امروز نیز به ۲۹ درجه می‌رسد.

نقشینه ادامه داد: برای فردا نیز بیشینه دما ۳۸ درجه و برای پنجشنبه ۳۶ درجه بالای صفر پیش‌بینی می‌شود.