شناسهٔ خبر: 112671 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان خبرداد:

عملکرد رانندگان اتوبوس زیر ذره بین بازرسان/ نظارت جدی در زمان حرکت رانندگان اتوبوس بین شهری در اصفهان

كنترل سفر از مبدا اصفهان طرح کنترل تاخیر در مبدا و حین سفر ناوگان اتوبوسی به منظور رعایت حقوق مسافران و نظارت بر زمان دقیق حرکت ناوگان اتوبوسرانی در استان اصفهان از ۱۲ تیرماه کلید خورد ، مسافران می توانند هرگونه شکایت مبنی بر تاخیر در مبدا و حین سفر با ناوگان اتوبوسی را به سامانه ارتباطی ۱۴۱ گزارش دهند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان ازاجرای طرح ویژه کنترل تاخیر از مبدا و حین سفر اتوبوس های برون شهری اصفهان از ۱۲ تیرماه خبر داد و گفت: در این طرح نمایندگانی از صنوف به همراه بازرسان اداره مسافر اداره کل راهداری از کلیه پایانه های عمومی و خصوصی در شهرستان ها بازدید کرده و پای درد و دل مردم می نشینند، در این طرح کلیه تخلفات گزارش شده مورد بررسی قرار گرفته و در کمیسیون تخلفات به آن رسیدگی می شود .

محمد علی صلواتی با اشاره به اینکه در طرح کنترل نظارت بر ساعات اتوبوس های برون شهری از تک تک مسافران سوال می شود که آیا با تاخیر در حرکت و یا در مدت سفرمواجه بوده اند گفت:نزدیک به ۷۰ تا ۸۰ درصد از مسافران از رانندگان اعلام رضایت دارند البته سامانه ۱۴۱ نیز برای دریافت هرگونه گزارش و یا انتقاد آماده پاسخگویی به شهروندان است .

وی نظارت جدی بر روی عملکرد رانندگان اتوبوس استان اصفهان در مبدا و حین سفر در زمینه رعایت زمان معین شده را هدف اصلی این طرح عنوان کرد و افزود: رضایتمندی مسافران اصل مهم و اساسی در ارائه خدمات مسافرتی است چرا که بیش از ۸۰درصد مسافرت ها توسط ناوگان اتوبوس انجام می شود .

  نظارت بر حسن فعالیت رانندگان

صلواتی، با اشاره به پیشینه اینکه برخی از مسافران شکایت‌هایی در زمینه تأخیر در زمان حرکت ناوگان در مبدا و یا حین سفر ناوگان اتوبوس‌رانی داشته اند افزود: برای این امر طرح «کنترل ویژه تأخیرات سفر در مبدا و حین سفر ناوگان‌های اتوبوسی» را در دستور کار قرار دادیم تا  بازرسان نظارت جدی تری را برای ناوگان اتوبوسرانی اعلام نمایند.

وی با اشاره به اینکه در اصفهان ۱۸۰۰ دستگاه اتوبوس دارای کارت سوخت هستند که نزدیک به ۸۰ درصد از این اتوبوس ها در حال تردد در محورها هستند ومابقی به سرویس دهی در شرکت های بزرگ صنعتی مشغول هستند افزود:  درحال حاضر بیش از۱۰ هزار راننده مسافربردر استان اصفهان فعالیت دارند .

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: تخلفات احتمالی رانندگان در کمیسیون ماده ۱۱ رسیدگی می شود وبسته به نوع تخلف از تذکر تا لغو خدمات و لغو کارت هوشمند موارد تنبیهی برای ناوبران اعمال می شود.

وی گفت: استفاده از سامانه «پلاک‌خوان» و «سپهتن» برای تعیین زمان سفر ناوگان از مبدا تا مقصد و ثبت زمان تاخیر بیش از حد مجاز و…  از محورهای اصلی اجرای این طرح است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تخلفات رانندگان در سال گذشته حمل بار بدون بیجک بود افزود:با پلیس راه در این زمینه هماهنگی های لازم صورت گرفته است تا با ناوبران خاطی در این زمینه برخورد شود.

تمایل به جذب راننده جدید

صلواتی ، میزان بار مجاز برای هر راننده را با احتساب بار مسافر ۱۶۰۰ کیلوگرم عنوان کرد و افزود:عمر ناوگان اتوبوس های اصفهان به ۱۱ سال رسیده است و نیاز است در این زمینه دولت تدابیری برای نوسازی ناوگان اتوبوسی انجام دهد.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان ، با اشاره به اینکه به دلیل شرایط کرونا که بر جامعه حاکم شد و کاهش مسافر در آن زمان ،ناوگان اتوبوسی در بسیاری از خطوط با کاهش بسیاری روبه رو شد و بیشتر راننندگان برای کسب درآمد به سمت شرکت های صنعتی در جنوب رفتند افزود: د ر حال حاضر با کمبود راننده درخطوط اتوبوسی مواجه هستیم از این رو شرکت ها و مالکان ناوگان نیاز شدیدی به راننده دارند که ما نیزاز حضور رانندگان جدید و جوان و پر انرژی استقبال می کنیم .

این مقام مسئول در اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان تصریح کرد: اداره راهداری نیز مزایایی برای جذب رانندگان جیدید قرار داده است از جمله ار ائه کارت هوشمند سوخت،برگزاری آزمون فنی و حرفه ای و ارائه مدرک معتبر وغیره که رانندگان جدید می توانند ازاین مزایا استفاده کنند .