شناسهٔ خبر: 112680 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان خبر داد؛

الحاق ۲ هکتار به اراضی بندر شهید باهنر/ بهره‌برداری از ۲ دستگاه کِشنده جدید برای جابه‌جایی کالاهای صادراتی/ مدیریت ترافیک، تسهیل در عبور و مرور کامیون‌ها و کاهش حجم ترافیک ورودی به بندر

بندر شهید باهنر مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از الحاق ۲ هکتار زمین به محوطه پشتیبانی بندر شهید باهنر با هدف مدیریت ترافیک، تسهیل در عبور و مرور کامیون‌ها و کاهش حجم ترافیک ورودی به این بندر خبر داد.

حمیدرضا محمد حسینی تختی مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با بیان اینکه اختلافات حقوقی در مورد بخشی از اراضی اطراف بندر شهید باهنر وجود داشت و افرادی ادعای مالکیت بر آنها را داشتند، گفت: این اختلافات رفع شد و ما دوباره این املاک را به تملک خودمان درآوردیم. این محوطه که حدودا ۲ هکتار است، در حال حاضر به زیر بار رفته است.

وی افزود: با توجه به محدودیتی که بندر شهید باهنر در زمینه فضا و عملیات به عنوان پسکرانه دارد، الحاق این اراضی می‌تواند گره‌گشا باشد. بخشی از این اراضی بیرون از بندر و در فاصله حدود ۴۰۰ متری آن قرار دارند و از آنجا که بندر شهید باهنر بزرگترین بندر صادراتی کالاهای یخچالی و تره‌بار کشور است، این بُعد مسافت این مزیت بزرگ را ایجاد کرده که تمامی کامیون‌هایی که برای صادرات می‌خواهند وارد بندر شوند، قبل از اجرای دستورالعمل‌های گمرکی در این محوطه ساماندهی می‌شوند.

مدیر بندر شهید باهنر هرمزگان اضافه کرد: بر این اساس بار می‌آید و کانتینر در این محوطه ساماندهی می‌شود و به محض اینکه کشتی مربوط به بارها و کانتینرها بیاید، با استفاده از یک دستگاه کِشنده، کانتینرها را سوار لندینگ کرافت می‌کند. این مسئله موجب ساماندهی کامیون‌ها، جلوگیری از گره‌های ترافیکی، تسهیل در نگهداری، دپوی کالا و بالا رفتن بهره‌وری در تخلیه و ببارگیری بسیار موثر است.

الحاق ۲ هکتار به اراضی بندر شهید باهنر/ بهره‌برداری از ۲ دستگاه کِشنده جدید برای جابه‌جایی کالاهای صادراتی/ مدیریت ترافیک، تسهیل در عبور و مرور کامیون‌ها و کاهش حجم ترافیک ورودی به بندر

حسینی تختی با ابراز امیدواری نسبت به مدیریت ترافیک، تسهیل در عبور و مرور کامیون‌ها و کاهش حجم ترافیک ورودی به بندر شهید باهنر با الحاق اراضی یادشده، گفت: ضمن اینکه با هماهنگی که با شرکت پورت اپراتور خودمان انجام داده‌ایم، دو دستگاه کِشنده به محوطه اضافه شده است که کانتینرها را از محوطه برمی‌دارد و با جابه‌جا کردن آنها، بارها و کانتینرها را در کشتی‌ها و شناورها ساماندهی می‌کند و دیگر صاحب کالا نیازی به جستجو برای پیدا کردن راننده جهت جابه‌جایی بارش تا کشتی ندارد.