شناسهٔ خبر: 112692 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد؛

آموزش بیش از دو هزار موتورسوار در راستای مهارت افزایی موتورسواران در استان بوشهر

راکبین موتورسیکلت - کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر سهم تلفات جاده‌ای موتورسواران در استان را ۳۴.۳ درصد خواند و از برگزاری دوره‌های آموزشی برای بیش از دو هزار موتورسوار در راستای مهارت افزایی آنان خبر داد.

عبدالکریم اخترشناس، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: بر اساس آمار پزشکی قانونی از هر سه نفر کشته تلفات تصادفات محورهای برون شهری و روستایی استان در سال ١٤٠٠ یک نفر موتور سوار بوده که متاسفانه از این حیث بوشهر جایگاه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: سال گذشته مجموعا ٢٤٧ نفر بر اثر تصادف در محورهای برون شهری و روستایی استان جان خود را از دست داده‌اند که تعداد ۸۵ نفر از آن‌ها راکب یا سرنشین موتور سیکلت بوده است که سهم ٣٤.٣ درصدی تلفات را شامل می‌شود. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با تاکید بر اینکه بر اساس آمارهای منتشر شده ضربه به سر به سبب استفاده نکردن از کلاه ایمنی نزد موتورسواران سهم ۴۷ درصدی را در فوت به خود اختصاص داده،‌ اظهار کرد: این امر نشانگر اهمیت کلاه ایمنی در حفظ جان راکبان و سرنشینان موتورسیکلت است که باید رعایت شود.

اخترشناس خاطرنشان کرد: بیشترین تصادفات منجر به فوت موتورسواران استان در ساعات غروب و ابتدایی شب از ساعت ۱۸ الی ۲۰ اتفاق افتاده که روشن کردن چراغ‌ها در این ساعات، نصب برچسب‌های شبرنگ بر بدنه موتورسیکلت و پوشیدن لباس با رنگ روشن می‌تواند نقش به سزایی در دیده شدن موتورسوار توسط سایر کاربران جاده‌ای داشته باشد.

وی از سهم ٥٠ درصدی جوانان در تلفات موتورسواری استان در سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: متاسفانه بیش از ۵۰ درصد از تلفات موتورسواری استان مربوط به گروه جوان و مولد جامعه یعنی گروه سنی ۱۵ تا ۴۰ سال است که به دلیل استفاده بیشتر این گروه سنی از موتورسیکلت نیازمند توجه بیشتر خانواده‌ها هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر به نقش و سهم آموزش در ارتقا آگاهی و مهارت موتورسواران نیز اشاره کرد و گفت: در راستای مهارت افزایی موتورسواران این اداره کل در سال گذشته برای بیش از دو هزار نفر از موتورسواران استان دوره‌های آموزش ویژه برگزار کرد و به ۷۰۰ نفر از آنها که دارای گواهی نامه رانندگی با موتورسیکلت بودند، کلاه ایمنی استاندارد اهدا کرد.