شناسهٔ خبر: 112716 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سه ماهه امسال اجرا شد؛

بهسازی و آسفالت ۵۰کیلومتر راه روستایی در شهرستان کوهدشت

بهسازی و آسفالت ۵۰کیلومتر راه روستایی در شهرستان کوهدشت در سه ماهه نخست ۱۴۰۱، بهسازی و آسفالت ۵۰.۳ کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان کوهدشت اجرایی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لرستان)، روح‌اله مهدی‌پور رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان کوهدشت گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان خرداد ماه، با تلاش اداره ساخت راه‌های فرعی و روستایی، بهسازی و آسفالت ۵۰.۳ کیلومتر از راه‌های این شهرستان در محورهای ضرون، گدارگه، بوگلان، رودبار، قرعلیوند-معمولان، وزکور، چهارقلعه مورت و واریانت کوره دشت اجرایی شده است.

وی گفت: همچنین در حوزه راه اصلی نیز دیواره واریانت شرشره در محور زانوگه-سیمره به اتمام رسیده است.

مهدی‌پور، انجام ۱۱کیلومتر ریزش‌برداری در راه‌های اصلی، فرعی و روستایی و تیغ‌زنی و تسطیح راه‌های روستایی شنی به‌طول ۲۰ کیلومتر را از اقدامات شاخص در سه ماهه امسال عنوان کرد.

وی، اجرای روکش آسفالت در طول ۷.۵ کیلومتر، اصلاح شیب شیروانی به طول ۴۵.۵ کیلومتر، حذف سه نقطه پرتصادف، خاکبرداری و ترانشه‌برداری به میزان شش هزار و ۶۰۰ مترمکعب، شانه‌سازی و اصلاح افتادگی شانه به‌طول ۳۰.۲ کیلومتر را از اقدامات شاخص در حوزه راهداری عنوان کرد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کوهدشت گفت: چاله‌گیری با آسفالت به میزان ۱۴۳ تن، ساماندهی و نصب علائم به تعداد ۳۲۰عدد، شست‌وشوی ۲۵۰عدد علائم ایمنی، شناسایی ۲۰ مورد تخلفات حریم و صدور اخطار برای متخلفان و درنهایت قلع و قمع ۴ مورد در این مدت انجام شده است‌

وی پاکسازی قنو به طول ۱۴۵ کیلومتر و تیغه‌زنی و علف‌زنی حاشیه راه در طول ۴۵ کیلومتر را به عنوان‌ بخش دیگری از عملکرد در حوزه راهداری برشمرد.

مهدی‌پور گفت: در حوزه حمل و نقل، طی ۱۵ مرحله از شرکت‌های حمل و نقل کالا بازدید بعمل آمده و  در کنترل دروازه‌ای از تعداد ۲۰۰ دستگاه ناوگان کالا، ۲۵ مورد تخلف کشف شده است همچنین کنترل حمل مواد خطرناک در تعداد ۱۰۰دستگاه ناوگان باری و کنترل دروازه‌ای محموله‌های ترافیکی به تعداد ۱۵ مورد صورت گرفته است.

وی از پیگیری و برگزاری جلسات با موضوع اعزام ناوگان به بندر امام، جلوگیری از فرار بار و حمل محصولات گندم و چغندرقند به عنوان عملکردهای شاخص در این مدت یاد کرد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان کوهدشت گفت: در این سه ماهه، اجرای گشت بازدید شبانه از شرکت‌های حمل و نقل مسافر به تعداد هشت مورد و کنترل دروازه‌ای ناوگان مسافر به تعداد ۱۲۰ دستگاه صورت گرفته است.