شناسهٔ خبر: 112727 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

احتمال انتقال گرد و خاک از کشور عراق به ایران/ دمای تهران کاهش می‌یابد

روز آفتابی کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش سه درجه‌ای دما در پایتخت و احتمال انتقال گرد و خاک از کشور عراق به برخی از مناطق کشور خبر داد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی، در جریان تشریح آخرین وضعیت جوی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: امروز، چهارشنبه، ۲۲ تیرماه، در ساعات پس از ظهر و اوایل شب بارش‌ها را در بخش‌هایی از هرمزگان، جنوب استان کرمان و جنوب شرق استان فارس شاهد هستیم که در برخی از مناطق این بارش‌ها همراه با وزش باد شدید موقتی خواهد بود. 

وی وضعیت جوی کشور در روز پنجشنبه را آرام اعلام کرد و عنوان کرد:‌ مجددا از روز جمعه مناطق جنوب شرق سیستان و بلوچستان و روزهای شنبه و یکشنبه بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان و هرمزگان نیز رگبار باران و رعد و برق را تجربه خواهند؛ همچنین برای مناطق مذکور وزش باد شدید موقتی که گاهی همراه با خیزش گرد و خاک است را پیش‌بینی می‌کنیم که این شرایط در مناطق مستعد همراه با بارش تگرگ رخ می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی از پدیده وزش باد شدید در اغلب مناطق کشور خبر داد و گفت: طی پنج روز آینده در بخش‌هایی از شرق، شمال شرق، جنوب،‌ جنوب شرق، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید را شاهد خواهیم بود که در مناطق مستعد با خیزش گرد و خاک همراه است.

به گفته رفیعی، برای سه روز آتی احتمال انتقال گرد و خاک از کشور عراق به مناطق جنوبی،‌ غربی و جنوب غربی کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه آب‌های دریای خزر امروز و روز جمعه مواج خواهد بود، اظهار کرد: امروز اما غرب خلیج فارس و تنگه هرمز مواج می‌شود، همچنین طی پنج روز آینده شرق دریای عمان این شرایط را تجربه خواهند کرد که فعالان دریایی و صیادان بایستی به ویژه در مناطق ساحلی و دور از ساحل در سیستان و بلوچستان و مناطق شرقی استان هرمزگان توجه لازم را داشته باشند؛ چراکه افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی به ۱/۵ و در مناطق فراساحلی به ۲/۵ متر نیز می‌رسد.

کارشناس سازمان هواشناسی آسمان تهران برای روز چهارشنبه، ۲۲ تیرماه را صاف و همراه با وزش باد پیش‌بینی کرد و گفت:‌ فردا نیز شرایط جوی در پایتخت تغییری نخواهد کرد. بیشینه دما در پایتخت نسبت به دیروز سه درجه کاهش خواهد داشت و به ۳۶ درجه بالای صفر می‌رسد و کمینه دما نیز نسبت به روز گذشته سه درجه کاهش پیدا کرد و به ۲۶ درجه بالای صفر رسید.