شناسهٔ خبر: 112728 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

طی ۳ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ انجام شد؛

جابجایی بالغ بر ۱۸۲ هزار تن کالای اساسی از مبدا بندر انزلی

بندر انزلی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان از جابجایی ۱۸۲ هزار و ۴۵۵ هزار تن کالای اساسی از مبدا بندر انزلی طی ۳ ماهه ابتدایی سال جاری خبر داد.

فریبرز مرادی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره آمار حمل و نقل کالاها از ابتدای سال جاری، گفت: طی ۳ ماهه ابتدایی سال جاری ۲ میلیون و ۴۲۱ هزار و ۴۸ تن کالا از استان گیلان طی بیش از ۱۶۹ هزار و ۸۷۲ دستگاه سفر/کامیون حمل شد که این آمار در مقایسه با مدت مشابه در تناژ ۷ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: شهرستان رشت با جابه‌جایی بیش از ۱ میلیون و ۱۲۴ هزار و ۳۱۳ تن کالا رتبه نخست و پس از آن شهرستانهای رودبار و بندر انزلی و سیاهکل در رتبه‌های دوم تا چهارم هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان همچنین اضافه کرد: عمده‌ترین کالاهای حمل شده طی مدت مذکور شامل سیمان، انواع بنزین، گندم و آهن آلات بوده است.

به گفته مرادی، از مجموع کالاهای حمل شده طی این مدت ۱۸۲ هزار و ۴۵۵ تن مربوط به حمل کالاهای اساسی از بندر انزلی بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه عمده‌ترین کالاهای اساسی حمل شده طی این مدت، گندم، جو و ذرت بوده است، تاکید کرد: عمده‌ترین مقاصد حمل کالاهای اساسی داخل استان بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان در عین حال گفت: در حال حاضر ۱۵۷ شرکت حمل و نقل کالا و ۵۸۵۱ دستگاه وسیله نقلیه باری در استان گیلان مشغول فعالیت هستند.