شناسهٔ خبر: 112774 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها خبر داد:

آغازعملیات بازگشت حجاج به کشور از امروز ۲۳ تیرماه/ فرودگاه‌های امام خمینی(ره) و تبریز اولین میزبانان بازگشت حاجیان به میهن

غلامرضا رستمیان مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اعلام بازگشت حجاج از سرزمین وحی گفت: پروازهای برگشت حجاج از امروز پنج‌شنبه ۲۳ تیر آغاز می شود و تا روز جمعه ۷ مرداد ادامه دارد.

غلامرضا رستمیان مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اعلام جزییات بازگشت حجاج از سرزمین وحی بیان کرد: پروازهای بازگشت حجاج از امروز ۲۳ تیرماه آغاز و تا ۷ مرداد ادامه خواهد داشت و فرودگاه زاهدان در هفتم مرداد آخرین مقصد حجاج به کشور خواهد بود.

رستمیان بیان کرد: زمان بازگشت زائران ۱۵ روزه است و در روزهای ابتدایی،  بازگشت زائران از جده انجام می‌شود و در روزهای پایانی بازگشت از مدینه منوره خواهد بود.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها تصریح کرد: فردا دو فرودگاه بین المللی شهید آیت الله مدنی تبریز و امام خمینی(ره) پذیرای حجاج بیت الله الحرام به میهن هستند.

وی با اعلام  بازگشت ۳۹ هزار و ۶۰۰ زائر از سرزمین وی گفت: پروازهای بازگشت از فرودگاه‌های جده و مدینه به ۱۸ فرودگاه‌ بین المللی اردبیل، اصفهان، ارومیه، اهواز، بندرعباس، بوشهر، بیرجند، تبریز، زاهدان،ساری،شیراز، کرمان، گرگان، مشهد، یزد، همدان، زنجان و امام خمینی(ره) برقرار خواهد شد و تعداد۱۶۳ پرواز برای بازگشت حجاج در نظر گرفته شده است.

رستمیان با اعلام اینکه اولین پرواز فردا پنجشنبه ساعت ۱۳ از فرودگاه جده در فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) به زمین خواهد نشست افزود: اولین پرواز حجاج فرودگاه‌های کشور نیز فردا در ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه ۲۳ تیرماه در فرودگاه بین المللی تبریز به زمین می نشیند. 

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور با تاکید بر اینکه همه پروازهای برگشت همانند پروازهای رفت توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام خواهد شد، گفت: با توجه به برگزاری جلسات با ارگان‌های ذی ربط تدابیر لازم برای پرواز حجاج اندیشیده شده است  و تمامی بسترهای لازم در فرودگاه‌ها جهت رفاه حال زائران در نظر گرفته شده تا با کمترین ایستایی شاهد بازگشت حجاج به شهرهای مختلف ایران باشیم.

رستمیان با اشاره به بیشترین و کمترین زائران فرودگاه های کشور گفت: بعد از فرودگاه امام(ره)، فرودگاه مشهد با ۵ هزار و ۸۹۷ زائر بیشترین و فرودگاه اردبیل با ۲۵۵ زائر کمترین سهم را در اعزام حجاج به سرزمین وحی داشتند.

گفتنی است؛ میانگین تاخیر پروازهای رفت حج در فرودگاه‌های کشور ۶۰ دقیقه بوده است.