شناسهٔ خبر: 112791 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

درسه ماه گذشته انجام پذیرفت :

ایمن سازی جاده های مازندران با نصب تابلو و علائم

مازندران - راهداری رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران از نصب هزار و 400 عدد تابلو اخطاری،انتظامی و علائم در محورهای مواصلاتی استان در سه ماهه اول سال با هدف ا یمن سازی جاده ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران ،محسن یمینی اظهار داشت: علائم از نظر استقرار و جانمایی بر دو نوع افقی (‌ از قبیل چشم گربه ای ، خط کشی ، هاشورها و ... ) و عمودی ( از قبیل تابلوهای اطلاعاتی ، اخباری ، انتظامی و .... ) بوده که به عنوان زبان گویای جاده ها محسوب می شوند.

وی به نقش علائم در ایمنی محورها تاکید نمود و خاطر نشان ساخت: از آنجا که تهیه علائم از محل اعتبارات ملی بوده ، لذا حفظ و صیانت از آنان موجب حفظ سرمایه ملی محسوب که همانا یکی از وظایف ذاتی همه آحاد ملت بوده و همینطور سبب ایجاد انگیزه و تلاش بیشتر راهداران در نگهداری از راهها می شود.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران ضمن برشمردن اقدامات وسیع این اداره کل در زمینه ایمنی محورهای استان تصریح کرد: بازنگری وضعیت موجود علائم ، پاکسازی و زیبا سازی حریم راهها ، نصب نیوجرسی ، تقویت و نصب انواع تابلو و علائم ایمنی ،نصب تابلو های فلورسنتی جهت آشکار سازی نقاط پر حادثه ، بهبود وضعیت حفاظ ها و نگهداری روشنایی محورها ، ایمن سازی و ساماندهی نقاط پرحادثه ، خط کشی و لکه گیری ، شستشو و ترمیم علائم از جمله فعالیت هایی است که به طور گسترده توسط راهداران پرتلاش در حال انجام است.

یمینی هزینه تصادفات جاده‌ای را به عنوان یکی از شاخص‌های مهم در اولویت‌بندی پروژه‌های ایمن‌سازی و اقدامات اصلاحی نقاط تصادف‌خیز مطرح و اظهار داشت: تصادفات جاده‌ای بـه دلیل خسارات وارده به وسایل نقلیه، محمولات، جـاده، علائـم، ابنیـه فنـی وکشـته و مجروح شدن افراد، هزینه‌هایی را به اجتماع تحمیل می‌کند که محاسبه میزان ایـن هزینه‌ها برای کاربرد آن در تجزیه و تحلیل نظام‌مند سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ایمن‌سازی، از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی افزود: به منظور بررسی و اولویت‌بندی اصـلاح نقاط تصادف‌خیز، باید بتوان به طور میانگین به هر تصادف جاده‌ای بر مبنای شدت آن، هزینه‌های معین اختصاص داد تا این هزینه با میزان سرمایه‌گذاری که برای اصلاح نقطه انجام می‌شود.