شناسهٔ خبر: 112806 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

آخرین وضعیت از عملیات بازگشت حجاج۱۴۰۱؛

آغاز عملیات بازگشت حجاج بیت الله الحرام/ فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)، تبریز و کرمان میزبان زائران خانه خدا

ورود اولین گروه حجاج به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با فرود پرواز شماره ۱۶۰۱ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» در ساعت ۱۳ روز پنجشنبه ۲۳ تیر ماه سال جاری در فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) عملیات بازگشت حجاج بیت الله الحرام به کشور آغاز می‌شود

  به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ عملیات بازگشت حجاج بیت الله الحرام به کشور از امروز ۲۳ تیر آغاز و به مدت ۱۶ روز ادامه خواهد داشت و در این مدت در حدود ۴۰ هزار نفر از حجاج بیت‌الله‌الحرام با پروازهای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» از دو فرودگاه جده ومدینه به ۱۸ فرودگاه کشور مراجعت می‌کنند.

 انجام شش پرواز در اولین روز عملیات بازگشت حجاج به کشور

همزمان با بیست و سوم تیرماه ۱۴۰۱ در اولین روز عملیات بازگشت حجاج به کشور برای بازگشت زائران بیت الله الحرام  ۶ پرواز به فرودگاه‌های تهران ،تبریز و کرمان برقرار خواهد شد.

براساس برنامه اعلام شده در این روز عملیات بازگشت حجاج با سه پرواز از فرودگاه جده به فرودگاه حضرت امام(ره ) انجام خواهد شد. اولین گروه ازحجاج در ساعت ۱۳ به شماره پرواز ۱۶۰۱ شامل کاروان‌های ۴۹۰۰۸-۳۵۰۱۱- ۱۷۱۴۷  به فرودگاه امام خمینی(ره) وارد می شود. گروه دوم از حجاج در ساعت ۱۴ به شماره پرواز ۱۶۱۱ شامل کاروان‌های ۱۷۷۹۶-۱۷۰۴۳ از فرودگاه حضرت امام(ره ) به میهن باز می گردند و سومین گروه از زائران بیت الله الحرام در ساعت ۲ بامداد ۲۴ تیرماه  شامل کاروان‌های ۴۹۰۰۸-۴۱۰۰۱-۱۷۰۴۳به فرودگاه امام خمینی(ره) وارد می شوند.

با آغاز بازگشت حجاج استان آذربایجان شرقی ازامروز اولین گروه حجاج استان در ساعت ۱۵و ۳۰دقیقه با پرواز ۱۶۱۵ شامل کاروان‌های ۱۱۰۲۱-۱۱۱۹۸ از جده به فرودگاه تبریزوارد می شوند و پرواز دوم حجاج شامل کاروان‌های ۱۱۲۶۱-۱۱۱۹۸-۱۱۰۴۶ در ساعت ۴و ۲۵ دقیقه بامداد۲۴ تیرماه به فرودگاه بین المللی شهید آیت الله مدنی تبریز به کشور باز می گردند.

همچنین در این روز فرودگاه کرمان نیز پذیرای حجاج استان خواهد بود و اولین گروه با پرواز۱۶۰۵ شامل کاروان‌های ۲۶۱۳۰- ۲۶۰۴۳  ساعت ۵ و ۱۰دقیقه بامداد روز ۲۴ تیرماه به فرودگاه کرمان  وارد می شوند.

درمدت بازگشت حجاج به کشور، مرکز ارتباطات مردمی «هما» با شماره تلفن ۴۶۶۲۵۱۵۱(چهارخط)  به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سوالات هموطنان در زمینه روز و ساعت پروازهای بازگشت حجاج بیت الله الحرام است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی «هما»، خانواده‌های گرامی حجاج برای دریافت اطلاعات مربوط به روز و ساعت پروازهای بازگشت می‌توانندبه سایت haj.iranair.com  مراجعه کنند.

همچنین هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران«هما»، برای دسترسی هموطنان به اطلاعات پروازهای بازگشت حجاج به کشور،شماره تلفن‌های پاسخگویی را در مراکز استان‌ها را به شرح ذیل اعلام می کند:  مرکز ارتباطات مردمی«هما» ۴۶۶۲۵۱۵۱-۰۲۱  در فرودگاه تبریز ۳۲۶۰۶۱۶۹- ۰۴۱ در فرودگاه کرمان ۳۲۱۱۰۸۲۰-۰۳۴