شناسهٔ خبر: 112807 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه اعلام کرد:

حضور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در پروژه‌های ملی و استانی شتاب می‌گیرد

مجید کیانپور مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اظهار داشت: با توجه به امضاءتفاهم‌نامه همکاری مشترک مابین شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه و شهرسازی و معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و همچنین نیاز کشور به توسعه زیرساخت‌ها حضور تخصصی و فنی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با هدف ارتقای کیفیت در پروژه‌های ملی و استانی شتاب می‌گیرد.

به  گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، صبح روز گذشته نخستین نشست مدیران کل دفاتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل ترافیک استانداری‌های سراسر کشور به میزبانی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک برگزار شد.

مجید کیانپور مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در جمع مدیران کل دفاتر فنی استانداری های سراسر کشور گفت: در راستای اهداف دولت سیزدهم و وزارت راه و شهرسازی در توسعه زیرساخت‌ها و همچنین افزایش ساخت مسکن در طرح نهضت ملی مسکن در کشور، شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آمادگی دارد با تمام توان، تخصص و تجهیزات منحصربه ‌فرد آزمایشگاهی و مهندسی خود برای ارتقاء کیفیت و افزایش طول عمر مفید و توسعه مطلوب زیر ساخت‌های کشور در پروژه‌های عمرانی ملی و استانی حضور جهادگونه و همه جانبه داشته باشد.

کیانپور با اشاره به اینکه این شرکت آمادگی نظارت بر آزمایشگاه‌های بخش خصوصی دارد گفت: با توجه به عضویت این شرکت در شوراهای مختلف و نهادهای حاکمیتی، اخذ مهمترین گواهینامه‌های داخلی و بین المللی و استفاده از تجهیزات منحصربه‌فرد و کالیبره بودن تجهیزات آزمایشگاه‌های مرجع خود در سراسر کشور، آمادگی کامل دارد تا بر اساس تصمیم حاکمیت و نظام فنی و اجرایی کشور، بر عملکرد سایر آزمایشگاه‌ها و فعالان این صنعت در پروژه‌های عمرانی نظارت کند.

وی با اشاره به اینکه استفاده درست از منابع مالی محدود در جهت ارائه خدمات و توسعه زیر ساخت‌ها از اولویت‌های کشور است تصریح کرد: با توجه به بهره‌مندی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک از متخصصین توانمند و بهره‎‌برداری از تجهیزات استاندارد و بروز دنیا و ارائه بیش از ۶۰۰ نوع خدمت آزمایشگاهی، حضور این شرکت در پروژه‌های عمرانی ملی، استانی، بخش خصوصی و دولتی ضمن ارتقاء کیفی و افزایش طول عمر مفید پروژه‌ها در منابع مالی که به سختی تامین می‌شود ، تا ۵۰ درصد نیز کاهش هزینه به همراه داشته است.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با بیان اینکه این شرکت دارای توان و ظرفیت فوق‌العاده‌ای در ارائه خدمات آزمایشگاهی و حتی فراتر از نیاز کشور است خاطر نشان کرد: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با توجه به گستردگی که در کشور دارد و استقرار بیش از یک‌هزار و ۲۰ شعبه و واحد آزمایشگاهی در سراسر کشور، آمادگی دارد در کمتر از ۲ ساعت آزمایشگاه‌های تخصصی و مهندسی خود را در پروژه‌های عمرانی مستقر و به ارائه خدمات با کمترین انحراف از استانداردهای داخلی و بین المللی اقدام و نتایج مطالعات و آنالیز آزمایش‌ها را در اختیار کارفرما قرار دهد.

وی با بیان اینکه در بخش آموزش دارای ظرفیت‌های فوق العاده هستیم خاطرنشان کرد: این آزمایشگاه طی سال گذشته بیش از ۱۴۵ هزار نفر- ساعت دوره آموزشی در زمینه‌های تخصصی فنی و مهندسی برگزار کرده و آمادگی دارد بسته به نیاز استان‌ها سمینارها، کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی تخصصی را با بهره‌مندی از اساتید به نام و بروز به صورت حضوری و آنلاین برای کارشناسان و مدیران دستگاه‌های اجرایی در سراسر کشور برگزار کند و نیاز استان‌ها را به کارشناسان متخصص رفع کند.

کیانپور با بیان اینکه این شرکت توانمندی منحصر به فردی در حوزه مطالعات بهسازی و بهینه سازی روسازی معابر و راه‌ها دارد گفت: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با در اختیار داشتن دانش روز و فناوری بهره گیری از تجهیزات اسکنرهای لیزری موفق شده که سال گذشته بیش از ۷۰۰ هزار کیلومتر از راه‌های درون شهری و برون شهری و روستایی را پایش کرده و راهکارهای مختلفی را برای نگهداری و کاهش مشکلات و خرابی راه‌ها ارائه کند.

وی افزود: طی سال گذشته و امسال معابر درون شهرهای تهران، مشهد، قم، زنجان پایش شده و برداشت معابر استان البرز نیز به زودی آغاز خواهد شد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در این جلسه به پرسش‌های مدیران کل دفاتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل ترافیک استانداری‌های سراسر کشور پاسخ داد.

در ادامه این نشست مدیران کل دفاتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل ترافیک استان‌ها در دوره‌های آموزشی پایش دوره‌ای وضعیت روسازی و سامانه اطلاعات مکانی تحت وب این شرکت و همچنین آشنایی با تجهیزات نوین ارزیابی روسازی راه و فرودگاه و کاربردهای آن شرکت و گواهی نامه حضور در این دوره‌ها را دریافت کردند و در پایان از بخش‌های مختلف فنی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بازدید و از نزدیک با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این شرکت آشنا شدند.

گفتنی است یکم تیرسال جاری تفاهم‌نامه همکاری در راستای ایجاد بستر مناسب برای هماهنگی و افزایش همکاری‌های علمی، پژوهشی و آموزشی در زمینه ارائه خدمات آزمایشگاهی، مشاوره‌ای، اطلاع‌رسانی، آموزشی، برگزاری کنفرانس‌ها، نشست‌های هم اندیشی و سخنرانی‌های علمی و ... در سطح کشور به امضاء مجید کیانپور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک و مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی و رئیس سازمان شهرداری‌­ها و دهیاری‌های کشور رسید.