شناسهٔ خبر: 112820 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در حاشیه برگزاری نخستین همایش فرصت های سرمایه گذاری استان کرمان صورت گرفت؛

برگزاری پنل تخصصی صنعتی‌سازی احداث ساختمان با حضور سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی

جلسه در حاشیه برگزاری نخستین همایش فرصت های سرمایه گذاری استان کرمان، پنل تخصصی "صنعتی سازی احداث ساختمان" به ریاست سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مرکز تحقیقات راه،  مسکن و شهرسازی، در حاشیه برگزاری نخستین همایش فرصت های سرمایه گذاری استان کرمان، پنل تخصصی "صنعتی سازی احداث ساختمان" به ریاست سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد.

ر این پنل تخصصی محمدمهدی حیدری سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان، عضو هـیئت مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان و فناوران صنعتی ساختمان و مدیر دفتر خدمات مهندسی و آزمایشگاهی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و جمع زیادی از مهندسان، سازندگان، انبوه سازان و علاقمندان به مقوله صنعتی سازی در محل دانشگاه تحصیلات تکمیلی و فناوری پیشرفته کرمان حضور داشتند.

در ابتدای این پنل، سرپرست مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی به تشریح فرایند صنعتی سازی ساختمان در قالب یک زنجیره منسجم طی انجام مراحل تأمین زمین، طراحی، نظارت، اجرا، تحویل و پایش ساختمان در حال بهره برداری پرداخت. 

حیدری با تأکید بر رعایت کامل ملاحظات و الزامات فنی و مهندسی صنعتی سازی در کسوت یک فرایند، و نه یک فناوری ساخت، تلاش‌های صورت گرفته در مرکز تحقیقات در راستای ریل‌گذاری فرایند مذکور با بهره مندی از آخرین فناوری های نوین صنعت ساخت و حمایت مشاوره ای و راهبری شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ های نوآور و نوپای این حوزه را برشمرد.

در ادامه عضو هـیئت مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان و فناوران صنعتی ساختمان به تشریح وضعیت حوزه صنعتی سازی کشور پرداخت. فرید نائینی ضمن اشاره به محاسن بهره‌مندی از رویکرد صنعتی‌سازی در حوزه ساخت و ساز کشور، مشکلات و کمبودهای قابل ملاحظه موجود در دستیابی به این مهم را متذکر شد.

در ادامه، مدیر دفتر خدمات مهندسی و آزمایشگاهی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به تبیین فرایند گواهی نامه و نظریه فنی مرکز تحقیقات در راستای تقویت مقوله صنعتی سازی پرداخت. رئیس قاسمی با معرفی آخرین فناوری های نوین ساختمانی موجود در کشور و دارای گواهی نامه یا نظریه مرکز تحقیقات، از تربیت نیروی انسانی ماهر، تجهیز کامل کارگاه های ساخت با رویکرد صنعتی سازی و بسط و گسترش کارخانه های تولید مصالح پیش ساخته صنعتی و مدولار ساختمانی، به عنوان عوامل اصلی و مورد نیاز پیاده سازی مقوله صنعتی سازی در کشور نام برد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان در بخش دیگری از این پنل به پیش بینی های صورت گرفته در بهره مندی از رویکرد صنعتی سازی در نهضت ملی زمین و مسکن اشاره نمود. 

حاجی زاده امکان ساخت صنعتی در کشور را محدود دانست به طوری که این محدودیت را در استان های مختلف کشور، متفاوت ارزیابی نمود. وی ابراز امیدواری کرد تا با اعطای مشوق های لازم در خصوص صنعتی سازی در نهضت ملی زمین و مسکن، امکان بهره مندی از این شیوه ساخت بهینه در کشور ، افزایش یابد.

خاطرنشان می‌شود در پایان این پنل تخصصی، تفاهم نامه همکاری فی مابین مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی به نمایندگی دکتر حیدری و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان به نمایندگی مهندس طبیب زاده، در قالب به اشتراک گذاشتن توانمندی های طرفین درجهت به حداقل رساندن نیازهای علمی، پژوهشی و تحقیقات کاربردی استان کرمان، منعقد شد.