شناسهٔ خبر: 112825 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

با حضور سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی؛

نخستین همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری برگزار شد

نشست نخستین همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان (آیدکس ٢٠٢٢) با حضور سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، و جمعی از صاحب نظران، اساتید و پژوهشگران حوزه‌های سرمایه‌گذاری، تولید دانش‌بنیان و حلقه‌های اندیشه‌ورز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مرکز تحقیقات راه، مسکن  شهرسازی، آیین افتتاح نخستین همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان کرمان (آیدکس ٢٠٢٢) با حضور سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، امام جمعه کرمان، نماینده سیرجان در مجلس شورای اسلامی، دستیار اقتصادی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، معاون اقتصادی استاندار کرمان، مدیرکل دادگستری استان کرمان، عضو صندوق توسعه ملی، رئیس مرکز پژوهش های اتاق بازگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و جمعی از صاحب نظران، اساتید و پژوهشگران حوزه‌های سرمایه‌گذاری، تولید دانش بنیان و حلقه های اندیشه ورز برگزار شد. در ابتدای این مراسم طبیب زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان، ضمن خیرمقدم به شرکت کنندگان، به معرفی محورهای مختلف این همایش پرداخت. 

طبیب زاده فرصت به وجود آمده مبنی بر  گردهم آمدن کلیه دست اندرکاران حوزه سرمایه گذاری و تولید دانش بنیان کشور در این همایش را، ظرفیت قابل توجهی برای گسترش سرمایه گذاری در استان کرمان معرفی نمود.

امام جمعه کرمان نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی، لازمه پیشرفت بشر و جوامع بشری را دستیابی به سه عنصر دانش، سرمایه و امنیت معرفی نمود.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ابراز امیدواری نمود تا با برگزاری رویدادهای متنوع علمی، شاهد توسعه فرصت های سرمایه گذاری در استان کرمان باشیم.

نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی نیز، با توجه به وجود مزار شجاع ترین سردار مقاومت جهان در شهر کرمان، این خطه را قطعه ای از بهشت معرفی نمود. 

حسن پور تکمیل زنجیره ارزش تولید فولاد در استان کرمان را ویژه و منحصربفرد معرفی نمود و نظر به ظرفیت بالقوه و بالفعل معادن پایه آن، کرمان را استان مناسبی برای  توسعه سرمایه گذاری های زیرساختی و متنوع دانست.

معاون اقتصادی استانداری کرمان از حضور برجسته فعالان مقوله سرمایه گذاری و تولید دانش بنیان کشور به ویژه رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در استان کرمان تقدیر و تشکر نمود. 

مهرابی ابراز امیدواری کرد با برگزاری مؤثر و منظم تمامی پنل های این همایش طی روزهای برگزاری و معرفی کامل ٢٠٠ پروژه بزرگ موردنظر در استان کرمان، امکان آغاز فرایند سرمایه گذاری بخش خصوصی و غیردولتی برای آنها میسر گردد.

عضو صندوق توسعه ملی از دست اندرکاران برگزاری این همایش به ویژه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان سپاسگزاری نمود.

صالح ٣ طرح مشارکت در پروژه های داخلی به میزان حداکثر ٢٠ درصد، حمایت از صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی برنده شده در مناقصات بین المللی و اعطای تسهیلات به خریداران کالاهای داخلی را، سیاست صندوق توسعه ملی در سال ١٤٠١ معرفی نمود.

رئیس مرکز پژوهش های اتاق بازرگانی، صنایع،، معادن و کشاورزی ایران نیز به ارائه تخصصی در خصوص بررسی ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری در استان کرمان مبادرت نمود.

دستیار اقتصادی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، عصر حاضر را عصر اطلاعات و عصر آتی را عصر هوش مصنوعی معرفی کرد. 

دلیری با تعریف جدید سازمان یونسکو از باسوادی، توانایی تغییر را ملاک سواد دانست که تنها با تأسی به شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های نوآور میسر و قابل دسترسی خواهد بود به طوری که استان کرمان در پهنه کشور از آن مستثنی نبوده و رهایی نیز نخواهد یافت.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به عنوان آخرین سخنران مراسم افتتاحیه، با اشاره به ابرپروژه نهضت ملی زمین و مسکن با هدف گذاری ٤ میلیون واحد مسکونی، ظرفیت این ابرپروژه را در شیوه های متنوع سرمایه گذاری و تأمین مالی کارآمد از یک سو و بهره مندی از شرکت های دانش بنیان در بومی سازی شیوه های ساخت صنعتی با ملاحظه ٣ عامل سرعت، کیفیت و قیمت در کارگاهی به وسعت پهنه کشور و به تبع آن استان کرمان، منحصربفرد ارزیابی نمود. 

حیدری سیاست گذاری حمایت از شرکت های دانش بنیان در حوزه های مسکن، ساختمان، معماری، شهرسازی و حمل و نقل را در دستور کار مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی و بر اساس تأکید مقام عالی وزارت راه و شهرسازی همزمان با استقرار دولت سیزدهم عنوان نمود. 

وی ابراز امیدواری کرد با توسعه فرصت های سرمایه گذاری در استان کرمان، بستر پیشرفت نهضت ملی زمین و مسکن در این استان، هموار می گردد.

در پایان مراسم افتتاحیه این همایش ضمن پخش پیام تصویری وزیر اقتصاد و دارایی، از کتاب فرصت های سرمایه گذاری استان کرمان توسط سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با همراهی دیگر میهمانان ویژه، رونمایی شد.

لازم به ذکر است نخستین همایش فرصت های سرمایه گذاری استان کرمان توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی کرمان و استانداری کرمان و با همکاری دیگر دستگاه ها و مراکز ذی مدخل، طی ٢٢ و ٢٣ تیر ماه جاری، در دانشگاه تحصیلات تکمیلی و علوم پیشرفته کرمان برگزار شد.