شناسهٔ خبر: 112854 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نهضت ملی مسکن مشکین شهر کلید خورد؛

آغاز عملیات اجرایی ساخت ۱۳۷۵ واحد مسکن در شهرک سردار شهید بنی هاشم

آغاز عملیات اجرایی ساخت 1375 واحد مسکن در شهرک سردار شهید بنی هاشم عملیات اجرایی ساخت هزار و ۳۷۵ واحد مسکن نهضت ملی مسکن در شهرک سردار شهید بنی هاشم شهرستان مشکین شهر با حضور مسئولان استانی و محلی صبح امروز در شهرستان مشگین شهر آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( استان اردبیل ) ، در این مراسم که در شهرک ۲۵۲۰ واحدی سردار شهید بنی هاشم شهرستان مشکین شهر با حضور استاندار اردبیل ، نماینده مردم شهرستان مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی ، امام جمعه شهرستان ، فرماندار شهرستان ، مسئولان استانی و محلی صبح امروز برگزار شد محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از ثبت نام ۹۳ هزار و ۴۵۷ نفر متقاضی مسکن ملی تاکنون خبرداد و افزود : از این تعداد ۳۳ هزار و ۷۹۳ نفر واجدین شرایط تائید نهایی شده ، ۵ هزار و ۷۰۹ نفر نسبت به واریز وجه نقد اقدام نموده و ۴ هزار و ۳۰۱ نفر نیز دارای قرارداد ساخت هستندکه سهم شهرستان مشگین شهر بسیار بالاست.

وی با بیان اینکه بالای ۳۰ درصد از ۵ هزار و ۷۰۹ نفرمتقاضی که واریزی وجه نقد داشتند مربوط به شهرستان مشگین شهر است گفت : حدود ده هزار و ۶۱۵ نفر واجدین شرایط در این شهرستان وجود دارد که از این میزان ۴۰۶۲ نفر تایید نهایی شده و هزار و ۵۸۸ نفر نیز نسبت به واریز وجه نقد اولیه اقدام نموده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به تامین زمین برای ۲۵۲۰ نفر متقاضی مسکن شهرستان مشکین شهر اشاره کرد و ادامه داد : طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان در قالب دو پروژه در سطح شهر در حال انجام است.

حیدری ساخت مسکن۱۶۰ واحدی را یکی از این پروزه ها عنوان کرد و خاطر نشان شد : پروژه دیگر نیز ساخت هزار و ۳۷۵ واحد مسکن است که کلنگ آن امروز بر زمین زده شد.

وی اعتبار اولیه این پروژه را ۸۱۶ میلیارد تومان برشمرد و گفت: زیربنای هرواحد ۱۲۵ مترکه مفید آن ۹۶ متر مربع است ، ساختمان دارای یک پیلوت و۹ طبقه که با فناوری های نوین در قالب تونلی اجرا خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در کنار آورده مردم از تخصیص ۳۶۰ میلیون تومان تسهیلات برای متقاضیان خبرداد و تصریح کرد: مدت پیمان برای اتمام این پروژه ۳۶ ماه است اما با توجه به سابقه کشوری و کار بلد بودن پیمانکار مربوطه مقرر شده است زمان ساخت از ۳۶ ما با حفظ مسایل کیفی به ۲۴ ماه کوتاه و واحدها تقدیم مردم شهرستان شود.

وی ادامه داد: پس از اتمام این واحدها ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد دیگر را در این شهرستان آغاز خواهد شد و از دیگر امتیازات این پروزه ها این است کسانیکه توانایی پرداخت وجه نقد را دارند شرایطی را در نظرگرفته ایم بتوانند به این پروژه ملحق و صاحب خانه شوند.

در ادامه این مراسم ایرج بیگدلو فرماندار شهرستان مشگین شهر نیز وظیفه دولت را در بحث کنترل بازار مسکن تسهیل گری داتست و افزود : جانمایی پروزه در محل بسیار خوبی انجام شده و انتظارمی رود با توجه به کوتاه نمودن پروسه ساخت پیمانکار پروژه نسبت به رعایت مسایل فنی و کیفی اهتمام ویژه ای را داشته باشد.

وی به مبالغ بالای اجاره و خرید مسکن اشاره کرد و گفت: امیدواریم ساخت این واحدها در جهت حمایت از افراد فاقد مسکن و مستاجر کاهش قیمت هارا منجر شود.

فرماندار شهرستان مشگین شهر همچنین از اقدامات جهادی و ارزشمند دولت در اجرای پروزه چهار خطه اردبیل مشگین شهر قدردانی کرد گفت: با همت نمایندگان استان و استاندار فعال استان و همت راه و شهرسازی استان این پروژه در حال تکمیل و اتمام قرار گرفته است و به حول و قوه الهی با اتمام عملیات باقی مانده در این محور شاهد ترافیک روان در مسیر خواهیم بود.

محمود عباس زاده نماینده مردم شهرستان مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی سخنران دیگر این مراسم نیز دو امر کیفیت و سرعت در اجرای پروژه ها را مکمل یکدیگر برشمرد و گفت : این دو عامل در اجرای پروزه ها اگر جدای از هم باشند ناقص خواهد بود و نباید در اتمام پروژه و ساخت واحدها سرعت و یا کیفیت را فدای دیگری کرد.

عباس زاده با بیان اینکه توجه به هردو مورد رضایت مردم و الهی را در پی خواهد داشت تصریح کرد : یکی از رسالت اصلی دولت و دولتمردان تامین آسایش و رفاه مردم است چرا که این مردم سالها با تمام توان پای این نظام، انقلاب و دولت ایستاده اند.

وی حل دغدعه اولیه مسکن و نیاز به خانه دار شدن مردم را وظیفه خطیر همه دستگاهای مربوطه دانست و اظهار کرد : امروزه مردم در تامین اجاره خانه با مشکل مواجه هستند و برای دستگیری از خانواده ها و زوج های جوان نیازمند مسکن باید تمام دستگاهای اجرایی پای کار بیایند تا آثار و برکات این اقدامات در جامعه جاری شود.

نماینده مردم شهرستان مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از اقدامات اداره کل راه و شهرسازی استان در ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در این شهرستان گفت : امیدواریم با ساخت این واحدها شاهد کاهش نرخ اجاره بها و مسکن باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا باوقار امام جمعه شهرستان مشگین شهر نیز در این مراسم ضمن تبریک عید غدیرخم که تبلور شعار سیاست ما دیانت ما و دیانت ما سیاست ماست، یکی از دغدغه های اصلی مردم را در سطح ملی و استانی تامین مسکن و نیاز به خانه عنوان کرد و گفت : امروزه اگر بسیاری از جوانان ما سن ازدواجشان به تاخیر افتاده در کنار مسئله اشتغال و درآمد مشکل اصلی آنها تامین مسکن و سرپناه است.

وی با اشاره به یکی از شعارهای اصلی انتخابات دولت فعلی که تامین مسکن و حل دغدغه خانه دار شدن خانواده های مستاجر است افزود : اگر اعتماد مردم و دغدغه مردم برای دولت مهم است باید مشکل مسکن آحاد جامعه بخصوص قشر نیازمند را که حتی توان پرداخت اجاره های کلان را نیز ندارند با راهکارها و ارائه تسهیلات متناسب با درآمد آنها حل و فصل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین باوقار استقبال مردم شهرستان مشگین شهر نسبت به ثبت نام برای مسکن ملی را نشان دهنده حجم بالای نیاز به این واحدها دانست و افزود : مردم شهرستان مشگین شهر در ساخت واحدهای مسکن ملی رضایت کافی را از اداره کل راه و شهرسازی استان دارند اما انتظار می رود مسئولان مربوطه نیز در ساخت این واحدها به بخش کیفی نیز دقت لازم را داشته باشند.

امام جمعه شهرستان مشگین شهر در ساخت این واحدها به کیفی سازی و استفاده از مصالح درجه یک تاکید کرد و ادامه داد : گاها در برخی پروزه ها بخاطر سرعت بخشی و عجله در اتمام کار پیمانکاران کیفیت را زیر سوال می برند که مردم پس از تحویل از نتیجه کار ناراضی می شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین باوقار از مسئولان راه و شهرسازی استان خواست نسبت به این امر اهتمام ویژه ای داشته تا کسانیکه پس از سالها انتظار طعم صاحب خانه دار شدن را می چشند با بی کیفیتی پروژه کامشان تلخ نشود.

در پایان این مراسم  سید حامد عاملی استاندار اردبیل با اشاره به اینکه در شرایط کنونی از لحاظ اقتصادی در کشور از هرطرف تحت فشار هستیم و دولت بدنبال جراحی و درمان اقتصادی است و برای رسیدن به این مرحله باید سختی ها را با همدلی پشت سربگذارنیم افزود: از آنجاییکه یکی از اهداف دولت این است تا با چاپ پول و افزایش نقدینگی خود باعث تورم در جامعه نباشد مردم نیز در این مرحله باید درکنار دولت بوده و امیدواریم که با این اقدام تورم مسکن را نیز کاهش دهیم.

عاملی وحدت ، همدلی مردم و دولت را در کنار یکدیگر خواستار شد و از مسئولان خواست با هم افزایی و همفکری در حل مسایل و مشکلات مردم هیچگونه اغماض و کوتاهی نداشته باشند.

وی به ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار بالای شهرستان مشگین شهر از نظر طبیعی و تاریخی اشاره کرد و اظهار داشت : تاکنون یکی از اصلی ترین مشکلات ما در شهرستان مشگین عدم شناسایی ظرفیتهای شهرستان برای تبدیل ثروت به مردم است.

استاندار اردبیل بر استفاده از ظرفیت‌های بالقوه این شهرستان تاکید ویژه کرد و گفت : برای رشد و توسعه اقتصادی منطقه باید استعدادهای طبیعی ،گردشکری، تاریخی و حتی  معادن و صنایع فلزی شکوفا و بافراهم کردن زمینه برای انجام برخی اقدامات بتوانیم برای آینده استان و مردم باعث رفع یک سری عقب ماندگی های تاریخی شویم.

عاملی براساس برنامه ریزی ها اتمام پروژه چهارخطه اردبیل مشگین شهررا تا پایان امسال برای مردم استان یادآور شد و اظهارکرد: ادامه این پروژه نیز که یکی از مطالبات اصلی و به حق مردم است از شمال و جنوب انجام می شود.

وی آبرسانی به شهرها و روستاها را از دیگر اولویت های مهم دولت در استان اردبیل عنوان کرد و افزود:در بحث برق رسانی نیز بزرگترین نیروگاه بخش خصوص در شهرستان مشگین شهر با ۱۸ مگاوایت در حال راه اندازی است که تامین برق منطقه و تثبیت زیرساخت هارا رقم خواهد زد.

استانداراردبیل پایین بودن شاخص اشتغال و درآمد را در استان اردبیل یکی از اصلی ترین مشکلات مردم دانست و جذب منابع ملی و ایجاد فرصت خوب در بودجه را برای استان اردبیل جهت جبران ضعف ها از نمایندگان استان خواستار شد و اظهار کرد : برای اولین بار دراستان اردبیل معادن فلزی و صنایع وابسته ان در شهرستان مشگین شهر راه اندازی می شود.

وی ضمن تقدیر از عملکرد شاخص راه و شهرسازی استان در ساخت مسکن خواستار همکاری همه جانبه دستگاهای اجرایی مربوطه در خصوص تامین زیرساخت هایی همچون آب ، برق ، گاز و تلفن در اسرع وقت برای این واحدهاشد.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم که با حضور مسئولان استانی و محلی در محل پروژه در شهرستان مشکین شهر صبح امروز انجام شد عملیات ساخت ۱۳۷۵ واحد نهضت ملی مسکن آغاز شد.