شناسهٔ خبر: 112872 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

وقوع گرد و غبار برای ۵ استان کشور طی روزهای آینده/سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی در سیستان و بلوچستان

گرد و غبار کارشناس سازمان هواشناسی پدیده غالب شرق کشور را در روزهای آینده تداوم بادهای ۱۲۰ روزه همراه با گردو خاک اعلام کرد و گفت:‌ برخی نقاط از استان‌های کرمانشاه، ایلام، خوزستان، ‌فارس و بوشهر با پدیده گردو غبار روبرو خواهند شد.

امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به تشریح شرایط جوی امروز شنبه بیست و پنجم تیرماه پرداخت و آب و هوای پنج روز آینده برای نیمه جنوبی استان‌های سیستان و بلوچستان،‌ جنوب کرمان و مناطقی از هرمزگان را رگبار،‌ رعد و برق،‌ وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک پیش‌بینی کرد.

وی افزود: برای جنوب سیستان و بلوچستان نیز هشدار سطح نارنجی برای جاری شدن روان‌آب و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی در این منطقه صادر شده است.

نقشینه پدیده غالب شرق کشور را در این مدت تداوم بادهای ۱۲۰ روزه همراه با گردو خاک اعلام کرد و گفت:‌ طی دو روز آینده در برخی نقاط از استان‌های کرمانشاه، ایلام، خوزستان، ‌فارس و بوشهر، پدیده گرد و غبار انتظار می‎رود.

کارشناس هواشناسی خاطر نشان کرد:‌ شرق دریای عمان هم در ۵ روز آینده مواج و متلاطم می‌شود.

وی ادامه داد: از بعد از ظهر روز دوشنبه و سه‌شنبه دریای خزر هم مواج خواهد شد.

نقشینه درباره آب و هوای تهران نیز گفت: بیشینه دمای تهران امروز ۳۵ درجه خواهد بود، فردا و پس فردا به ۳۷ درجه می‌رسد و سه‌شنبه نیز ۳۸ درجه پیش‌بینی شده است.

وی افزود: کمینه دمای تهران هم در مهرآباد به ۲۵ درجه خواهد رسید.